مصرف ۱۳ میلیون مترمکعب گاز گلستانی ها در شب گذشته/  ۵ هزار مشترک پرمصرف هستند

طالبی گفت: مشترکان گلستانی در شب گذشته ۱۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی طالبی ظهر امروز (سه شنبه 27 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: از هفته قبل که اطلاع رسانی در مورد ورود جبهه هوای نارنجی به استان انجام شد، شرکت گاز گلستان برنامه ریزی خود را برای رسیدن دمای هوا تا منفی 10 درجه را در دستگاه ها و سیستم ها پیش بینی و ثبت کردیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: از روز (پنجشنبه 22 دی) از ساعت 9 تا 10 با قطع گاز ترکمنستان مشکلات برای گازرسانی در استان روی داد و در برخی از نقاط استان شاهد افت شدید گاز بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه یک سوم گاز استان گلستان از کشور ترکمنستان تامین می شد، ادامه داد: با قطع گاز این کشور در استان با کمترین فشارها مواجه بودیم و با مدیریت صورت گرفته گاز بخش خانگی قطع نشدند.

 

طالبی خاطرنشان کرد: بعد از بحران قطعی گاز در سال 86، رینگ هایی آماده شد تا گاز شهرهای استان تامین شود و تمهیدات لازم انجام شده بود.

 

وی اظهارداشت: کارکنان شرکت گاز تمام تلاششان را کردند تا با حداقل فشار و استفاده از ظرفیت های ساتان، توزیع متوازن در استان داشته باشیم و گاز کسی قطع نشود.

 

مدیرعامل شرکت گاز گلستان این را هم گفت: همدلی و همراهی مردم گلستان در پویش هر خانه یک بخاری قابل ستایش است و در صرفه جویی گاز موثر بود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص تمهیدات پیش بینی شده شرکت گاز در زمان قطعی گاز، افزود: در انبار شرکت گاز بخاری های زیادی برای جایگزینی بخاری های گازی موجود است و خرید بخاری برقی برای مردم از دیگر اقدامات بود.

 

طالبی گفت: 100 مگاوات برق بیشتر هم به استان اختصاص یافت و با هلال احمر نیز پروتکل هایی تعریف شده بود و قرار نبود مردم به دنبال تجهیزات گرمایشی بروند.

 

وی ادامه داد: پرمصرف های استان نیز شناسایی شدند و برای آنها پیامک ارسال شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: از 639 هزار مشترک استان، حدود 5 هزار مشترک در پلکان بالا هستند و 60 درصد زیر پلکان ششم هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مشترکان گلستانی در شب گذشته 13 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

 

 

 

کد خبر 1247273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha