خسارت سرما به ۱۰ گلخانه/ سوخت جایگزین در قاین توزیع شد

محمدی گفت: تاکنون ۳۵۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق مختلف شهرستان قاین توزیع شده تا در شرایط بحران از آن استفاده شود.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: در طی چند روز گذشته که با برودت هوا و کاهش شدید فشار گاز در سطح استان مواجه بودیم در شهرستان قاین در بخش خانگی گاز قطع نشده است. 

 


فرماندار قاین با بیان اینکه گاز ادارات دولتی، گلخانه ها، بخش کشاورزی، مرغداری ها، بانک ها و مساجد در راستای صرفه جویی در مصرف قطع شده است، افزود: تاکید شده است که این مراکز از سوخت جایگزین استفاده کنند تا بخش خانگی با مشکل مواجه نشود. 

 


وی از تامین سوخت جایگزین در قاین خبر داد و افزود: تاکنون 350 هزار لیتر نفت سفید بر اساس جمعیت هر منطقه در سطح شهرستان توزیع شده است، اما هنوز به دست مردم نرسیده است تا چنانچه در سرشاخه با کمبود گاز مواجه شدیم بتوانیم از بحران جلوگیری و آن را توزیع کنیم. 

 


محمدی با بیان اینکه تاکنون قطع گاز به گلخانه و یا مرغداری های شهرستان خسارت وارد نکرده است، گفت: اما به دلیل برودت شدید هوا در قاین که دما تا منفی 17 و 20 درجه سانتی گراد کاهش داشت خسارت به 10 گلخانه در بخش مرکزی و نیمبلوک را شاهد بودیم. 

 


وی با اشاره به قطعی گاز ادارات، مدارس، بانک ها، سالن های ورزشی و مساجد، گفت: متصدیان این بخش ها باید به صورت روزانه از ساختمان اداره، مخازن آب، پکیچ ها و تاسیسات شوفاژها بازدید داشته و نسبت به تخلیه آب موجود در داخل مخازن اقدام کنند تا سبب ترکیدگی و نشت آب در محیط نشود. 

 


فرماندار قاین تصریح کرد: در طی دو روز گذشته 76 دستگاه که گاز آنها قطع بوده است را بازدید کرده ایم، برای بازگشایی ادارات از هفته آینده سوخت جایگزین هم تامین شده است اما بسیاری از آنها زیرساخت استفاده از سوخت جایگزین را ندارند. 

 


فرماندار قاین به وضعیت نانوایی های شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: 15 نانوایی در قاین دارای مشعل دو گانه هستند که سوخت جایگزین برای آنها تامین شده تا در شرایط بحران بتوانند خدمات رسانی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1247279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha