بررسی گرمایش ۱۸۴ مسجد در خراسان جنوبی/ ۸ مسجد از مسیر مصرف گاز خارج شدند

مطهری‌مقدم با بیان اینکه گرمایش و سوخت۱۸۴ مسجد در سطح استان خراسان جنوبی از نزدیک بررسی شده است، گفت: سوخت انرژی در مساجد تنها در زمان اقامه نماز انجام می‌شود، و هشت مسجد مرکز استان هم از مسیر مصرف گاز خارج شدند.

حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: با عنایت به مصوبه ستاد بحران استان مبنی برصرفه جویی مصرف گاز به دلیل استمرار برودت توصیه شده است تا سیستم گرمایشی مساجد را حداقل تا بهبود شرایط، خاموش و یا روشن کردن وسایل گرمایشی، محدود به وقت اقامه نماز شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مساجدی که موتورخانه داشته و مصرف انرژی بالایی داشتند از مدار خارج شدند، افزود: در برخی مساجد از سوخت جایگزین استفاده کردیم.

 

مطهری‌مقدم با بیان اینکه سوخت 184 مسجد در سطح استان خراسان جنوبی از نزدیک بررسی شده است، گفت: 30 مسجد در طبس، 20 مسجد قاین، هشت مسجد زیرکوه، 10 مسجد سرایان، 8 مسجد زیرکوه، هفت مسجد بشرویه، پنج مسجد در اسلامیه، سه مسجد در ارسک، 13 مسجد خوسف، 15 مسجد در نهبندان و 67 مسجد در بیرجند و دیگر مساجد سطح استان از نزدیک به لحاظ مصرف سوخت بازرسی شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه سوخت انرژی در مساجد تنها در زمان اقامه نماز انجام می‌شود، گفت: همچنین اقامه نماز با حداقل فاصله بین دو نماز انجام می شود، طبق بررسی های صورت گرفته مساجد در خصوص مصرف گاز رعایت لازم را دارند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: هشت مسجد مرکز استان همانند مسجد باقرالعلوم و مسجد پایین شهر که شوفاژخانه داشته‌اند از مسیر مصرف خارج شده‌اند.

 

وی تعداد مساجد استان را حدود دو هزار مسجد عنوان کرد و گفت: در سامانه تعداد یک هزار و 824 مسجد ثبت و جانمایی شده است، برخی مساجد بین راهی و نظامی محوری نیستند و تنها در 730 مسجد فعال اقامه نماز در دستور کار است که  بیش از 200 مسجد به لحاظ مصرف گاز بررسی شده است.

 

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود مومنین و نمازگزاران جهت اقامه نماز با لباس گرم به مسجد مشرف شوند و فریضه نماز جماعت را در کمترین زمان ممکن اقامه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1247281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha