واکنش های گسترده به تخریب مسجد تاریخی ۵۰۰ ساله در هند

تخریب مسجد تاریخی هند که بهانه جاده سازی تخریب شد، با واکنش گسترده در شبکه های اجتماعی رو به رو شد و سردبیر روزنامه هندی نیز این اقدام را مضحک خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره مباشر، فعالان اجتماعی در هند تخریب مسجد تاریخی شاهی در الله آباد در ایالت شمالی اوتارپرادش توسط مقامات این کشور را محکوم کردند.

 

دکتر ظفرالاسلام خان، سردبیر روزنامه هندی «میلی گزت»، به الجزیره مباشر گفت: این مسجد چند روز قبل از صدور تصمیم دادگاه محلی درباره آن تخریب شد.

 

وی اظهار کرد: مقامات گفتند که این مسجد به منظور تعریض جاده تخریب شده است، زیرا «حضور آن در مکان فعلی مانع از این توسعه آن می شود.»

 

وی در این باره افزود: مسجد به دلیل نداشتن اسناد مالکیت برای آن تخریب شده است که این امری مضحک است، زیرا مسجد وجود دارد. حدود 5 قرن پیش قبل از استقلال هند این مسجد ساخته شده است.

 

وی اظهار کرد:  قرار بود اداره آثار باستانی هند برای محافظت از مسجد در برابر تخریب مداخله کند.

 

تعداد زیادی از کاربران شبکه‌ های اجتماعی در هند کلیپی را به اشتراک گذاشتند که نشان می‌ دهد بولدوزرها بخش بزرگی از مسجد را تخریب می‌ کنند.

 

ظفر الاسلام خان با بیان اینکه مسلمانان هند اکنون کاملاً به حاشیه رانده شده اند، خاطرنشان کرد که در دولت مرکزی این کشور وزیر مسلمانی نیز وجود ندارد.

 

وی افزود که مسلمانان در تمامی ایالت های تحت حکومت حزب هندو بهاراتیا جاناتا برای پیروزی در انتخابات عمومی آتی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

 

هند بیش از دو سال است که شاهد  آزار و اذیت گسترده و خشونت علیه مسلمانان بوده است که در پشت آن شبه نظامیان هندو افراطی از دکترین نژادپرستانه (هندوتوا) پیروی می کنند.

 

سازمان های حقوق بشر هند گفتند که این دکترین که توسط رهبری این کشور «حزب بهاراتیا جاناتا» پذیرفته شده است، هدف آن تمایز هندوها از بقیه اقلیت ها در هند است.

مسلمانان حدود 13 درصد از جمعیت یک میلیارد و 350  میلیون نفری هند را تشکیل می دهند.

کد خبر 1247314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha