مرحله اول کنکور در ۱۵ شهرستان گیلان برگزار می شود

دمیرچی ضمن اشاره به آغاز مرحله نخست کنکور ۱۴۰۲ در پایان هفته در ۱۵ شهرستان استان گفت: بیش از ۲۴ هزار داوطلب گیلانی در نخستین مرحله این آزمون شرکت میکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ارسلان دمیرچی شامگاه سه‌شنبه( ۲۷ دی) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: کنکور ۱۴۰۲ قرار است در دو مرحله برگزار شود که مرحله اول آن در پایان همین هفته و مرحله دوم آن در تیر ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان ابراز داشت: مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ قرار است در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، زبان‌های خارجی و هنر در روزهای پنج شنبه و جمعه همین هفته ۲۹ و ۳۰ دی ماه همزمان با سراسر کشور برگزار شود.

 

دمیرچی ضمن اشاره به برگزاری آزمون مرحله اول کنکور در ۱۵ شهرستان استان گیلان اذعان داشت: در سطح استان گیلان ۲۴ هزار و ۴۰۰ داوطلب کنکور داریم. 

 

وی اضافه کرد: ۶۱ درصد از داوطلبان کنکور استان گیلان خانم و ۳۹ درصد هم آقایان هستند همچنین کنکور امسال با آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنج شنبه و با آزمون گروه آزمایشی هنر در عصر روز جمعه به پایان می‌رسد.

 

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان یادآور شد: مرحله اول کنکور امسال آزمون دروس اختصاصی است و در مرحله دوم آن یعنی ۱۴ و ۱۵ تیر مرحله دوم آن برگزار می‌شود.

 

دمیرچی خاطرنشان کرد: آزمون به همراه سوابق تحصیلی هر کدام از داوطلبان جمع می‌شود و سوابق تحصیلی ۴۰ درصد به صورت قطعی در قبولی داوطلبان تاثیر دارد و آزمون کنکور ۶۰ درصد از نمره کل را به خود اختصاص می‌دهد.
 

 

کد خبر 1247327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha