امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه نظام اسلامی است

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه یکی از عظیم ترین و پر برکت ترین فرایض، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سجاد ناصر در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه یکی از عظیم ترین و پر برکت ترین فرایض، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه نظام اسلامی است.

 

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان، وظیفه کارگزاران نظام در زمینه  احیای امر به معروف را بسیار مهم دانست و افزود:‌ وظیفه مسئولان در خصوص احیاء‌ و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضروری و حساس است و یکی از وظایف شرعی مسلمانان است.

 

وی بیان کرد:‌ هم اندیشی و تعامل مسئولان در همه زمینه ها به ویژه مقابله با تهاجم فرهنگی با ابزارهای گوناگون به ویژه فریضه واجبه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم است.

 

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان یادآور شد:  ترویج ارزش های دینی و انقلابی و ارتقاء‌ آگاهی های دینی و معنوی را از جمله اقداماتی است که به‌ ویژه می تواند مورد توجه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان های دولتی قرار گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیت های فرهنگی و ایجابی است و می بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل انجام شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فعالیت‌های فرهنگی موثر و عامل اصلی در عرصه کاهش مفاسد و آسیب ها اجتماعی و ارتقای سطح کارآمدی مدیران می باشد.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه ابزار هنر و رسانه در رابطه با فعالیت های فرهنگی و ایجابی در ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موثر است، خاطرنشان کرد: گفتگو و کرسی های آزاد اندیشی در سیمای جمهوری اسلامی، از مهمترین عناصر تاثیرگذار در جامعه در موضوع گسترش امر به معروف و نهی از منکرمی باشد.

 

این مسئول در رابطه با اهمیت شیوه اجرا و روش مناسب اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حتی با داشتن قانون مناسب، کامل و جامع هم، ما نیازمند داشتن شیوه درست در اجرای آن هستیم که متاسفانه بعضاً شاهد اجرای این فریضه به روش نادرست بوده که نتیجه آن ایجاد تنفر عمومی و آسیب دیدن اصل امر به معروف و نهی از منکر شده شد.

 

حجت الاسلام  احمدی در ادامه تصریح کرد : شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه ای در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

کد خبر 1247348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha