اعتکاف عصاره ای از عبادت ها و فضیلت ها/ ادارات تبلیغات اسلامی آماده ثبت نام معتکفین هستند

حجت الاسلام دیلمی گفت: اعتکاف عصاره ای از عبادت ها و فضیلت ها است که انسان در سه روز ماه رجب در بهترین و مقدس ترین مکان روزه داری، تهجد، توسل و توکل را دارد.

حجت الاسلام رضا دیلمی در خصوص برنامه های پیش بینی شده اعتکاف از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: اعتکاف به فرموده مقام معظم رهبری یکی از رویش های انقلابی و عیار معنویت و اخلاق است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: سه روز روزه داری و انقطاع از دنباله های متعارف زندگی و توجه به خداوند متعال، معنویات، معارف و توحید فرصتی برای بازگشت به خویشتن است.

 

وی ادامه داد: در این ایام انسان می تواند چند صباحی در مکانی مقدس با خدای سبحان خلوت کند و جان و روح خودش را عطر معنوی و الهی ببخشد.

 

حجت الاسلام دیلمی گفت: اعتکاف یکی از موهبت های گرانقدر الهی است که در نصوص دینی ما فراوان به جایگاه و منزلت او توجه ویژه ای شده و مطالب فراوانی در خصوص اعتکاف داریم.

 

وی افزود: انسان در اعتکاف با توشه ای معنوی و اعتقادی راسخ خودش را برای جهاد فی سبیل الله، جهاد اکبر و جاد اصغر، صحنه های تقابل با جبهه های باطل در سیر تمدنی آماده می کند، همیشه به یاد خداوند متعال باشد و خودش را در محضر خداوند متعال ببیند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: اعتکاف عصاره ای از عبادت ها و فضیلت ها است که انسان در سه روز ماه رجب در بهترین و مقدس ترین مکان روزه داری، تهجد، توسل و توکل را دارد و فرصت بی بدیل و بی نظیری است.

 

وی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان نیز بر اساس رسالت خود در راستای بسترسازی اعتکاف بعد از چند سال ایام کرونا، امسال به دنبال بسط این رویش انقلابی با حضور نوجوانان و جوانان در استان است تا برکات فراوانی را برای خانواده ها و تعالی جامعه و انقلاب در سیر تمدنی دارد.

 

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به اهداف ویژه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان، افزود: اشاعه و فرهنگسازی جهاد تبیین، اشاعه و ترویج فرهنگ تربیت اجتماعی مومنانه (تهجد، توسل و تدبر در دین و قرآن کریم)، مردمی سازی تبلیغ و تربیت کنشگر انقلابی و مذهبی و گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت از اهداف برگزاری این مراسم معنوی است.

 

وی ادامه داد: پنج کمیته در قالب ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان پیش بینی شده که شامل؛ کمیته فرهنگی و قرآنی، رسانه و تبلیغات، ایمنی و امنیت، بهداشت و سلامت و پشتیبانی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این مراسم معنوی با همت تشکل های دینی و انقلابی، خیرین، معتمدین و دستگاه های اجرایی در سطح استان برگزار می شود.

 

وی افزود: تمامی ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان ها آمادگی ثبت نام معتکفین را دارند و مساجد میزبان اعتکاف پیش بینی شده و تمیهدات لازم اندیشیده شده تا بتوانیم مراسم معنوی اعتکاف را در (15، 16 و 17 بهمن) برکزار کنیم.

 

حجت الاسلام دیلمی از همه پدران و مادران و خانوادهای سطح استان خواست تا با حضور گسترده خودشان در مراسم معنوی اعتکاف بستر توسعه مباحث معنوی و مذهبی را که نقش مهمی در تربیت منابه اسنانی و انقلابی در سطح استان و جامعه دارد را فراهم کنند.

 

کد خبر 1247360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha