همه باید برای نشر معارف قرآن و عترت (ع) جهادی عمل کنیم

آیت‌الله تحریری گفت: همه باید برای نشر معارف قرآن و عترت (ع) جهادی عمل کنیم و طلاب حوزه های علمیه و مراکزی همچون جامعه المصطفی نقش مهمی در این زمینه می توانند ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت ‌الله محمدباقر تحریری، در دیدار جمعی از طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه قم که ۲۷ دی ماه در مسجد مروی (واقع در تهران، خیابان پانزده خرداد، کوچه مروی) برگزار شد با بیان اینکه طلاب بیش از هر موضوعی باید اهل تهذیب نفس و انس با پروردگار باشند، اظهار کرد: مردم از یک طلبه و از یک روحانی بیش و پیش از هر امری، توقع اخلاق حسنه و خوش رفتاری و تواضع دارد که الحمدالله طلاب حوزه های علمیه ما به دلیل انس با استادان اخلاق و قرار گرفتن در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) روحانیونی اخلاق مدار هستند.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول افزود: همه باید برای نشر معارف قرآن و عترت (ع) جهادی عمل کنیم و طلاب حوزه های علمیه و مراکزی همچون جامعه المصطفی نقش مهمی در این زمینه می توانند ایفا کنند.

 

وی گفت: ترویج خط اسلام باید با پیوند جدایی ناپذیری قرآن کریم و اهل بیت (ع) صورت گیرد و در این زمینه آشنایی مردم در اقصی نقاط جهان با معارف مرتبط با ولایت، امامت و مهدویت بسیار ضروری است.

 

آیت الله تحریری در ادامه بر ممارست طلاب به مطالعه و پژوهش تاکید کرد و گفت: طلاب هر چه قدر با سوادتر باشند بهتر و بیشتر می توانند با مردم مرتبط شوند و نسل جوان نیز به روحانیون بیشتر مراجعه می کنند و سوالات و شبهات خود را از آنان می پرسند.

 

 

 

وی در پایان ابراز کرد: انقلاب اسلامی با کار جهادی روحانیون و طلاب و ائمه جماعات از سختی های بسیاری عبور کرده است و اکنون نیز با وجود همه دسیسه ها و توطئه های دشمنان با قدرت به راه خود ادامه می دهد. مبلغان و خطبا و نویسندگان حوزوی نیز باید به صورت جهادی در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند.

 

 

 

کد خبر 1247393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha