تربیت هنرمند انقلابی و‌ افسر جنگ نرم رسالت کانون‌های مساجد است

ثقتی تربیت هنرمند و‌ افسر جنگ نرم انقلابی را رسالت کانونهای فرهنگی و هنری با پشتوانه عظیم مساجد خواند و گفت: باید زیبایی‌های هنر را از بستر مساجد عیان کرده و به مردم هدیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی امروز (چهارشنبه، ۲۸ دی) در آئین رونمایی از رویداد فرهنگی و هنری مثل چراغ در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت اظهار داشت: فلسفه وجودی تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد پرورش نیروی هنرمند مسجد محور و‌ حزب اللهی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تربیت هنرمند در تراز انقلاب را موضوعی که تا قبل از تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مورد غفلت واقع شده بود خواند و اضافه کرد: تصمیم گیرندگان دیروز که کانون‌های مساجد را راه‌اندازی کردند، اغتشاشات امروز و فتنه‌ها را می‌دیدند و پیچ‌های تاریخی انقلاب را پیش‌بینی کرده بودند بنابراین برای تربیت هنرمند انقلابی که باید سکانداری و پرچم داری کند، حرکت کردند.

 

ثقتی تربیت هنرمند و‌ افسر جنگ نرم انقلابی را رسالت کانونهای فرهنگی و هنری با پشتوانه عظیم مساجد ذکر کرد و ابراز داشت: برگزاری جشنواره تئاتر حزب اللهی و مسابقات خوشنویسی و شاعران انقلابی از جمله مواردی است که انتظار می‌رود در کانون‌های فرهنگی مساجد در دستور کار قرار گیرد و از انحراف تاریخی آن جلوگیری شود.

 

وی مدیر جدید دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان گیلان را یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ما به مرکز و مبدا اجماع سازمان‌های فرهنگی تبدیل شده است که آثار بسیار خوبی را به همراه دارد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: هنرمندان کارآزموده، انقلابی و حزب اللهی ما با پشتوانه مساجد باید سکان‌داران جهاد تبیین و اسلام نام محمدی (ص) باشند تا بتوانند تکلیف محوله مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانند.

 

ثقتی ابزار هنر را ماناترین و رساترین ابزار برای رسیدن به آرمان‌ها و رسالت‌های انقلابی دانست و تصریح کرد: این ابزار هم اینک در دست جوانان و فعالان مسجدی قرار دارد و بدون شک با محوریت مسجد اتفاقات خوبی در راه است.

 

وی اظهار داشت: ‌گذشتگان ما هنر و خلاقیت خود را در معماری مساجد به کار می‌بردند و ما هم در این دوره معاصر باید به تبعیت از آنها زیبایی‌های هنر را از بستر مساجد عیان کرده و به مردم هدیه کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: این اداره کل با کمک سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری استان گیلان به معنای واقعی به یک خانواده تبدیل شده است تا جاییکه اگر سازمانی یک حرکتی را شروع کند همه وارد میدان شده و به او کمک می‌کنند.

 

ثقتی عنوان کرد: بزرگترین سالن‌ها، تالارها و مراکز برگزاری همایش‌های کشور در استان گیلان واقع شده است اما به صورت تعمدی ما خواستیم این اتفاق یعنی آئین رونمایی از رویداد فرهنگی و هنری مثل چراغ از بستر مساجد آغاز شود.

 

وی مرجع و محوری کردن مساجد را هدفی که توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دنبال می‌شود ذکر و خاطرنشان کرد: رویداد فرهنگی و هنری مثل چراغ رویدادی بسیار مهم و قابل توجه است و امیدوارم در این عصر همچنان بتوانیم از ظرفیت عظیم مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری بهره ببریم.


 

کد خبر 1247406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha