وحدت و همدلی نیاز امروز جامعه است

مقدم وحدت و همدلی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: مفاهیم انقلابی را با ابزار هنر و از طریق پرورش هنرمند انقلابی در مساجد گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی مقدم امروز(چهارشنبه، ۲۸ دی) در مراسم رونمایی از رویداد فرهنگی هنری " مثل چراغ" در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت با اشاره با فضای تعامل و همدلی موجود در استان گیلان گفت: باید مسجد محور همه فعالیت‌ها قرار گرفته و در راس همه امور باشد.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برای انقلاب و مسجد به عنوان سنگر اصلی اسلام باید فعالیت کرده و از فرصت‌ها برای احیای آن بهره گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه با تعامل و مشارکت می‌توان قله‌های بزرگی را فتح کرد اذعان کرد: نگهدار اصلی انقلاب، امام راحل و شهدا هستند و ما باید از همه ظرفیت‌ها در جهت استمرار آن گام برداریم.

 

وی بر پرورش نیروی هنرمند انقلابی تصریح کرد: مفاهیم انقلابی را با ابزار هنر و از طریق پرورش هنرمند انقلابی در مساجد گسترش دهیم.

 

* عدم استمرار در حوزه فرهنگی موجب آسیب‌های جدی به این حوزه شده است

محمد پوراسماعیلی نیز در این مراسم با تاکید بر تقویت جبهه فرهنگی انقلاب گفت: برای تقویت این جبهه نیازمند نگاه همه‌گیر هستیم تا از هر اندیشه و نگاهی بتواند در این جبهه جای خود را پیدا کنند.

 

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان با ابراز تاسف از برخی رویکردها در حوزه فرهنگی که موجب تمایز بین اندیشه‌ها و رفتارها شد اظهارکرد: این تمایز موجب دور شدن از اهداف فرهنگی انقلاب شد در حالی که باید از همه تفکرها و اندیشه‌ها بهره برد و آن را در جهت اهداف انقلاب هدایت کرد.

 

وی ادامه داد: نگاه اول یک رویداد فرهنگی اثرگذار جبهه فرهنگی، انسان‌های تربیت شده با هر نگاهی است.

 

پوراسماعیلی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید نگاه همه جانبه داشته باشند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند تصریح کرد: باید لشکر فرهنگی را با نگاه همه گیر تربیت کنیم.

 

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی و تاکید ایشان بر استمرار فعالیت‌های این حوزه خاطرنشان کرد: عدم استمرار در حوزه فرهنگی ضربات بسیاری را به جامعه وارد کرده است و باید با نگاهی آینده‌نگر و همه جانبه در حد توان خود در این حوزه گام برداریم.

کد خبر 1247407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha