تلاش اکبری برای نفوذ در کانونهای تصمیم ساز و سیاست پرداز/انگلیس در ماجرای اکبری دست پیش را گرفته پس نیفتد

شریعتمداری در بررسی نوع نفوذ اکبری به بخش های مختلف کشور و بیان این نکته که نفوذ اکبری از نوع نفوذ خطرناک بود، گفت: وی سعی می کرد وارد کانونهای مشاوره و تصمیم ساز و سیاست پرداز شود و دیدگاهای خود را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان شب گذشته (سه شنبه ۲۷ دی) در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اعدام علیرضا اکبریT جاسوس انگلیسی به بررسی دلایل عصبانیت انگلستان از این اقدام پرداخت و گفت: اکبری 7 سال در حال جاسوسی بود و در عین حال نفوذی هم بود. خوشبختانه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما تاکنون در برابر نفوذی ها و جاسوس ها خوب عمل کرده است.

 

وی در بررسی نوع نفوذ اکبری به بخش های مختلف کشور و بیان این نکته که نفوذ اکبری از نوع نفوذ خطرناک بود، گفت: وی سعی می کرد وارد کانونهای مشاوره و تصمیم ساز و سیاست پرداز شود و دیدگاهای خود را ارائه کند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: این دست نفوذی ها چون می خواهند وارد ساختار شوند، مجبورند برخی دیدگاهایش را به زبان بیاورند و وقتی این کار را می کنند قابل شناسایی هستند. اکبری دقیقا مواضع دشمن را از طریق مشاوره هایی که می داد پیگیری می کرد. برای نمونه درباره CFT می گوید اگر نپذیریم نمی توانیم حلقه جهانی شویم. این در حالی بود که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه وقت در مجلس گفت نه من نه آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور نمی توانیم تظمینی بدهیم که با پذریش CFT دیگر مشکلی برای ما پیش نمی آید.

 

وی با بیان اینکه وقتی در پی این اقدام دولت انگلیس سفیرش را فرامی خواند، ثابت می کند که اکبری جاسوس بوده است، گفت: انگلیس حق دارد از اعدام اکبری ناراحت باشد برای اینکه سیستم عصبی جاسوسی‌اش بهم ریخته است و دیگر اینکه حلقه های دورنی اش را از دست داده است. اکبری اطلاعات زیادی داشت. در بحث شهادت شهید فخری زاده خودش می گوید اولین اطلاعات را من دادم. انگلیس می داند سرنخ هایش را از دست داده است برای همین حق دارد عصبانی باشد.

 

شریعتمداری با تاکید بر اینکه دستگیری اکبری ضربه بسیار هولناکی برای غرب بود، گفت: انگلیس در ماجرای اکبری دست پیش را گرفته پس نیفتد.

کد خبر 1247419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha