توهین به همه ادیان، انقلابیون و شخصیت های مورد احترام مردم رویه مجله ننگین شارلی ابدو است

یک پژوهشگر با اشاره به ریشه های صهیونیستی مجله شارلی ابدو و توهین به مقدسات و رهبران ملی و اعتقادی دنیا گفت: این مجله ننگین بارها به بهانه آزادی و انسان دوستی به همه ادیان،انقلابیون و شخصیت های مورد احترام مردم بی احترامی کرده و مورد جدیدی نیست.

«محمد علی رجبی»، پژوهشگر، استاد هنرهای تجسمی  و عضو هئیت علمی دانشکده هنر شاهد درباره پشت پرده اقدام مجله فکاهی شارلی ابدو در توهین به مقدسات دین اسلام و رهبران دینی به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما از رسانه های غربی انتظاری بیش از اینها نداریم؛ این رسانه ها به نام آزادی به همه ادیان و نیکوان جهان و انقلابیون عالم و شخصیت های مورد احترام مردم بی احترامی می کنند و این مورد چیز جدیدی نیست از قبل هم بوده است.

 

عضو هئیت علمی دانشکده هنر شاهد با اشاره به نقش صهیونیست ها در اداره جهان و نظام رسانه ای دنیا اظهار کرد: رسانه های غربی؛ شخصیت های ملی و مذهبی و شخصیت هایی که در راه آزادی ملت ها تلاش می کردند را به بدترین وجه کوبیده اند این رویه از قبل هم در آنها مرسوم بوده است، حتی نسبت به حضرت مسیح (ع) هم توهین آمیز برخورد کردند، آنها اثر «شام آخر» داوینچی را بهانه می کردند و به بدترین وجهی به تصویر ایشان و یارانشان توهین می کردند و می گویند آزادی است، اما کوچکترین بی احترامی به صهیونیست ها شود چون مذهب آنها صهیونیستی است برخورد می کنند و طرف را به محاکمه می کشانند و ابایی  هم از این کار ندارند، این واقعیت جهان غرب است که به خاطر تفوق نظامی کسی جلودارشان نیست و هر کاری می خواهد می کنند.

 

این پژوهشگر و استاد هنرهای تجسمی با اشاره به اقدام نشریه شارلی ابدو و توهین به اسلام و رهبران دینی در قالب هنر خاطر نشان کرد: وقتی تاریخ بشر را مطالعه می کنیم می بینیم کسانی که قدرت فراوان پیدا کردند و حکومت کردند نیامدند چنین کارهایی بکنند مگر اینکه از نوع صهیونیست باشند، در یک دوره تاریخی یک پادشاه که یهودی و صهیونیست شد مسیحیان معتقد را در آتش می انداخت و... غیر از این دوره ها در تاریخ نداریم، مغول ها آمدند  کشور ما را گرفتند اما می بینیم یک دوره شکوفایی هنر را شکل دادند اما در این دوران که دوره جدیدی است به اعتبار قدرت ظاهری که هیچ مرزی را نمی شناسند به نام آزادی و انسان دوستی این کارها را می کنند، بنیان این کار سست است  و  رو کار آن هم سست در می آید و به لحاظ هنری ارزشی ندارد.

 

رجبی با بیان اینکه هیچ هنرمند صاحب نامی از هنر به عنوان ابزار توهین استفاده نمی کند، گفت: هیچ هنرمند شایسته و بزرگی این کار که در مجله شارلی ابدو کردند را نمی کند، این کار کسانی است که از هنر به عنوان ابزار و از آن برای مزدوری استفاده می کنند و کسانی که چنین اعمالی می کنند می خواهند عکس العمل مردم را دریافت کنند و به  شهرت برسند.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های صهیونیست ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنری کسینجر که دستگاه رسانه ای دارد و اتفاقات جهان را تحلیل می کند اعلام کرد " آن شرقی که ما دائما دنبال آن بودیم و فکر می کردیم در جای دیگری است تفکر اسلامی است که از ایران ظهور کرده و باید تمام  توانمان را برای مقابله با ایران بگذاریم". پس از این صحبت ها هجمه ها علیه ایران شروع شد، البته پیش از آن در کشورهای غربی مطالعات اسلام شناسی می کردند و بد هم نبود و در تحقیقاتشان عنادی با اسلام نداشتند، اما پس از آن مطالعات شان  شروع شد و صهیونیست ها در اسراییل جمع شدند که چه کنیم که اسلامی که در انقلاب اسلامی مطرح می شود را به زانو درآوریم و بی آبرو کنیم و مهمترین راه هم برای اجرای این هدف طرح مسایل اخلاقی بود که جوانان و  بخصوص دختران  را درگیر آن کنند. این بود  که انواع تهاجمات علیه انقلاب اسلامی و اسلام شیعی از سوی صهیونیست ها زیاد شد.

 

رجبی اظهار کرد: یکی از مهمترین پایگاه های ما در عالم اسلام ولایت و رهبری است، دیگر  مسلمانان به معنایی که ما به ولایت اعتقاد داریم ندارند  صهیونیست ها امروز ولایت و رهبری و هر چیزی که به صفات رهبری مربوط است را مورد هجمه قرار می دهند. یک بار پیامبر، امامان شیعه و رهبری را مورد هجمه قرار می دهند و حتی شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک قطب مورد هجمه قرار می دهند و به این کار هم مفتخر هستند همان کاری که با انبیاء نیز کردند چون هیچ حرفی در مقابل کلمه حق برای گفتن نداشتند، اینکار از آن موقع در مقابل انبیا انجام دادند و امروز هم به نام  انسان دوستی انجام می دهند و دادگاه های آنها هم حق را به آنها می دهد، این مجله ننگین هم بارها این کار را کرده است به بهانه ای اینکه آزادی هست.

 

عضو هئیت علمی دانشکده هنر شاهد گفت: کاریکاتورهای مجله شارلی ابدو کار هنری نیست و ارزش هنری ندارد، ماندگاری در تاریخ یکی از ویژگی های اثر هنری است، چنین چیزهایی که  مردم به دید سخیف به آن نگاه می کنند و برای همان زمان مردم آن را می بینند هنری نیستند چون به لحاظ هنری فرم و ترکیب و ... ارزش هنری ندارند.

کد خبر 1247463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha