پروژه راه آهن آستارا _ رشت بزودی آغاز می شود

عباسی با تاکید بر اینکه ایستگاه پایانه ریلی آستارا باید به سرعت آماده شود،گفت: پروژه راه آهن آستارا _ رشت بزودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا ، اسدالله عباسی امروز ( چهارشنبه، ۲۸ دی) در حاشیه بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از پایانه مرزی ریلی آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز  سفر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به آستارا برای بررسی مسیر راه آهن رشت به آستارا و رشت به کاسپین را داشتیم تا به کار سرعت بدهیم.


استاندار گیلان با بیان اینکه مسائلی که وجود داشته را در مسیر توضیح دادیم، افزود: هیچ مشکلی در مسیری که مشاهده شد و مهمان ما هم ملاحظه کرد نداریم و ان شاالله به زودی کار آغاز می شود.


وی تصریح کرد: ایستگاه پایانه ریلی آستارا هم باید به سرعت آماده شود و ظرفیتش بالا برود و کریدور شمال به جنوب و رشت به آستارا قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا و روسیه کامل وصل شود تا ترانزیت و تجارت کالا و مسافر را هرچه سریعتر راه اندازی کنیم‌.


عباسی با اشاره به اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور اعتبارات پیش‌بینی شده و با قرارگاه تواقفات امضا شده و همه چیز فراهم است، گفت: تنها می خواهیم با دوستان روسی مذاکراتی داشته باشیم و کار آغاز شود و بر اساس خواسته همه مردم، گیلان به قطب تجارت و بازرگانی و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل شود.


عالی ترین نماینده دولت در گیلان خاطر نشان کرد: ظرفیت های آستارا هم شکوفا و بندر آستارا و هم بحث راه آهن آستارا به آستارا و آستارا به رشت و به سایر نقاط دنیا انجام خواهد شد.


ایگور لویتین، نیز در این بازدید گفت: طبق  دستور رئیس جمهوری روسیه برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز می کنیم و متمرکز می شویم بر کارکاشناسی اشخاصی که می خواهند این مسیر ریلی را طراحی و اجرا کنند.


دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از استاندار گیلان برای میزبانی و  وزارت راه و شهرسازی  بابت هماهنگی این سفر خوب تقدیر و تشکر کرد و گفت: بار روسیه از اینجا عبور می کند و ما می خواستیم ببینیم که این مسیر چگونه عمل می کند.

کد خبر 1247466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha