رویداد «تا ثریا» با هدف جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های نخبگانی در مازندران برگزار می‌شود

مجیدی از برگزاری رویداد سرمایه گذاری «تا ثریا» در استان مازندران خبر داد و گفت: در راستای این رویداد علمی از طرح‌ها و ایده‌های نیازمحور که به نظام مسائل استانی و ملی تبدیل شده است حمایت جدی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، عسکر مجیدی امروز(29دی) در نشست خبری تشریح رویداد سرمایه گذاری کشوری تا ثریا «سرمایه گذاری بر روی طرح های برتر فناور و ارائه فناورانه های دانش بنیان اولویت دار» با بیان اینکه تا ثریا یک رویداد علمی است که در این خطه از شمال کشور  اجرایی می شود، اظهار کرد: علم از مولفه های قدرت محسوب می شود که باید این مهم به صورت دانش بنیان مورد توجه سطوح مختلف باشد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به منویات رهبری درخصوص نهضت تولید علم اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف پزشکی، نظامی، نانو، دفاعی و... در ردیف کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه پیوند بین دانشگاه و صنعت ضعیف است و باید تلاش شود ایده های ناب نخبگان علمی کشور تبدیل به ثروت شود، گفت: باید به گونه ای برای تبدیل علم به ثروت تلاش شود که در چاه های نفت بسته شود و شاهد اقتصاد منهای نفت به معنای واقعی باشیم.

 

مجیدی با بیان اینکه برای تجاری سازی ایده های نخبگان باید شرکت های خصوصی ورود کنند، افزود: شرکت پیشگامان از جمله این شرکت هاست که برای حمایت مادی و معنوی از طرح های دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی ورود کرده است.

 

وی با بیان اینکه فراخوان حمایتی این شرکت موجبات ایجاد فضای رقابتی بین نخبگان را فراهم خواهد کرد، گفت: اولویت ما این که نظام مسائل استان در طرح های ارائه شده از سوی نخبگان دیده شود تا مشکلات استان در قالب این طرح ها مرتفع شود.

 

مجیدی با بیان اینکه رویداد سرمایه گذاری کشوری تا ثریا تاکنون در 9استان اجرا شده، ادامه داد: مازندران نیز بعنوان دهمین استانی است که میزبان این رویداد شده است.

 

وی خاطرنشان شد: در این رویداد علمی، بیان نیازهای فناورانه اولویت‌دار و جذب سرمایه‌ها برای تبدیل به محصول شدن ایده‌های فناورانه در جهت رفع نیازهای جامعه را پیگیریم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با بیان اینکه تاکنون 28طرح مبتنی بر نظام مسائل کشور و استان پالایش و بازنگری شده، افزود: چهارم بهمن این برنامه با حضور سرمایه گذاران استانی و کشوری و مسئولین در شرکت کاسپین صدرا برگزار می شود.

 

مجیدی با بیان اینکه نخبگان در مبحث تجاری سازی با مشکلات متعددی مواجه اند و برای رفع این مشکلات با پارک علم و فناوری مازندران، دانشگاه فنی و حرفه ای و صندوق پژوهش و فناوری مازندران تفاهم نامه هایی به امضا رسید، گفت: این اقدامات ذیل بنیاد تعاون بسیج مستضعفین توسط شرکت پیشگامان محقق خواهد شد.

 

وی موضوع پسماند مازندران را مهمترین مسئله استان اعلام کرد و افزود: طرح دانش بنیان در حوزه مدیریت پسماند را برای رفع این معضل در دست اجرا داریم.

 

مجیدی با بیان اینکه زباله سوز در دنیا منسوخ شده است و تلاش داریم با مدیریت پسماند جایگزینی برای زباله سوز ارائه دهیم، گفت: این طرح در جلفا اجرا شده است. که از آذربایجان شرقی در استان مازندران پیاده سازی خواهد شد.

 

کد خبر 1247587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha