تشکیل  شورای اندیشه ورز در ستاد کانون های مساجد استان لرستان

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: شورای اندیشه ورز با رویکرد تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،محمد چگنی نژاد در  نخستین جلسه شورای اندیشه ورز ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان که با حضور دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان لرستان، رئیس حوزه هنری استان لرستان، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، جامعه شناسان و فعالان فرهنگی استان برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به گستردگی در مناطق شهری و روستایی ظرفیت بزرگ فرهنگی هستند.

 

وی افزود: تلاش می شود با همکاری نخبگان و فعالان فرهنگی استان، در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: در این راستا  شورای اندیشه ورز کانون های مساجد استان راه اندازی شده است و در این شورا با بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین با بررسی نیازهای فرهنگی هر شهرستان برنامه ریزی لازم برای تقویت کانون های مساجد به عمل می آید.

 

وی ادامه داد: در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیئت اندیشه ورزی با استفاده از ظرفیت های جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان لرستان راه اندازی خواهد شد.

 

چگنی نژاد اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری می بایست در شناسایی، جذب، آموزش و کادر سازی نوجوانان و جوانان هنرمند و فعالان فرهنگی دغدغه مند با نگاهِ انقلابی در مسجد که به احیای جایگاه مسجد در جامعه اسلامی منجر می شود تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: این امر مهم اتفاق نمی افتد جز با حمایت،هدایت و نظارت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین با همکاری و همدلی ارگان ها و سازمان هایی نظیر سپاه و بسیج، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات،سازمان تبلیغات،اداره اوقاف،...که در امور مساجد تأثیر بسزایی دارند.

 

گفتنی است، در نخستین جلسه شورای اندیشه ورز کانون های مساجد استان لرستان در مورد همکاری بیشتر در حوزه آموزش،توانمدسازی و کادرسازی نسل نوجوان و جوان فعال در مساجد استان تبادل نظر شد.

 

کد خبر 1247681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha