راه‌اندازی راه‌آهن رشت به انزلی تا خرداد ماه سال آینده

احمدی سنگری از راه‌اندازی راه‌آهن رشت به انزلی تا خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: قراردادی پنج هزار میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم منعقد شد تا در عرض سه سال از ورود فاضلاب به دو رودخانه گوهر رود و‌ زرجوب جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدرضا احمدی سنگری شامگاه پنجشنبه( ۲۹ دی) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه سال آینده توسط کمیسیون تلفیق تصویب شد و از یکشنبه هفته آینده احتمالا روند بررسی جزئیات آن در مجلس آغاز خواهد شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان محرومیت زدایی، جهاد آبرسانی به کشور، اشتغال آفرینی و تولید دانش‌بنیان را از جمله مواردی که در بودجه سال آینده مورد تاکید نمایندگان قرار گرفته خواند و گفت: طبق صحبتهای رئیس جمهور افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

 

احمدی سنگری اجرای رتبه‌بندی معلمان را از اقدامات خوب مجلس ذکر کرد و ابراز داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات از همان روزهای ابتدایی پیگیر موضوعات معلمان بود و یکی از دلایلی که وزیر آموزش و پرورش در گیلان حضور یافتند همین دغدغه نمایندگان به ویژه نمایندگان گیلان است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: در مورد حذف معلمان مهر آفرین و حذف آنها از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان مجددا الحاقیه ای را در بودجه قرار دادیم تا مشکل آنها حل شود همچنین در تلاشیم معلمان به جایگاه واقعی خود رسیده و تا وقتی سر کلاس درس حضور دارند دغدغه معیشت نداشته باشند.

 

وی اذعان کرد: در بازدیدی که به همراه وزیر آموزش و پرورش از برخی مدارس استان گیلان داشتیم مشخص شده که تعدادی از این مدارس حتی از تجهیزات اولیه هم محرومند و برخی معلمان هم در مورد اجرای رتبه‌بندی و ساماندهی معلمان نگرانی داشتند. 

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس اضافه کرد: در بازدیدهایی که به اتفاق وزیر آموزش و پرورش از سالن هزارنفری آموزش و پرورش گیلان داشتیم قرار شد اعتباری برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد علاوه بر اینها دستور اعتبار چهار میلیارد تومانی را هم از وزیر گرفتیم تا برای تجهیز هنرستان فنی چمران هزینه شود. 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: در سفر ریاست مجلس به استان گیلان، مجمع نمایندگان، استاندار و نماینده ولی فقیه جلسه‌ای را به اتفاق ایشان در همان فرودگاه برگزار و روی مباحثی مانند پسماند سراوان، کریدور شمال جنوب، راه‌آهن رشت به انزلی و مشکلات اقتصادی گیلان صبحت کردیم و قرار شد نمایندگان سه استان شمالی جلسه‌ای را در دفتر رییس مجلس برای حل مشکلات استانهای تابعه برگزار کنند.

 

احمدی سنگری ضمن تاکید بر مشارکت کشور روسیه برای تکمیل کریدور شمال جنوب یادآور شد: به همین مناسبت دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به همراه کلیه مسئولان ذیربط به استان گیلان آمده و از منطقه آستارا و محدوده انزلی بازدید به عمل آوردند و قرار شد در ابتدا شاهد مشارکت آنها در راه‌آهن رشت به انزلی باشیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از راه‌اندازی راه‌آهن رشت به انزلی تا خرداد ماه سال آینده و طبق تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید خبر داد و گفت: اگر توسعه دریایی ما اتفاق بیافتد می‌توانیم راه‌آهن رشت و بارانداز تمام کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا را در اینجا داشته باشیم. 

 

وی با بیان اینکه در لندفیل سراوان شاهد دپوی زباله به ارتفاع ۱۱۰ متر هستیم اظهار داشت:‌ قراردادی با قرارگاه خاتم معادل پنج هزار میلیارد تومان منعقد شد تا بواسطه آن در عرض سه سال از ورود فاضلاب به دو رودخانه گوهر رود و‌ زرجوب ممانعت به عمل آید. 

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس عنوان کرد: در سال گذشته با مشکلات عدیده ای در حوزه تامین آب زراعی مواجه بودیم اما این مشکلات مدیریت شد و در سال جاری هم تاکنون طبق جلساتی که برگزار کردیم شرایط خیلی امیدوار کننده نیست اما اعتقاد دارم هنوز برای قضاوت زود است و باید منتظر شرایط پیش رو باشیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: برای استقرار ادارات در شهرستان خمام استاندار گیلان پیگیری‌های خوبی داشت و فرمانداری هم ساختمان خود را برای استقرار ادارات به چند قسمت تقسیم کرد تا مشکل مردم حل شود که در همین راستا تاکنون تعداد زیادی از ادارات به اشکال مختلف در این شهرستان مستقر شده‌اند.

 

احمدی سنگری  در مورد حل مشکل ترافیک مرکز استان هم یادآور شد: بارها اعلام کردم اندیشمندان و نخبگان ما باید در این مورد مشورت بدهند زیرا ما نمی‌خواهیم بی‌آر‌تی دیگری در شهر رشت تکرار و آسیب آن متوجه مردم شود از طرفی تاکنون طرحهایی برای حل مشکل ترافیک رشت ارائه شده اما مورد قبول واقع نگرفتند.

 

وی ضمن انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در شهرداری رشت تصریح کرد: تراموا و متروی شهری از جمله پیشنهاداتی است که برای حل مشکل ترافیک شهر رشت مطرح شده اما پیشنهاد میکنم در ابتدا ثبات مدیریتی در شهرداری رشت را حل کنیم.

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس در مورد تعیین تکلیف اراضی حاشیه کمربندی خمام هم خاطرنشان کرد: قرار شد میدان ولیعصر به شهرداری خمام تحویل داده شود که این اتفاق هم افتاد و پیگیریم تا مشکل حریم کمربندی خمام را با الحاق آن به داخل شهر حل کنیم.

کد خبر 1247698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha