تجلی صبر زینبی در وجود مادران شهدا

مادران شهدای انقلاب اسلامی هر کدام تجلی گری صبر حضرت زینب(س) در عصر حاضر هستند که برای کشور، انقلاب و اسلام تاب آوری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، خیلی صحبت از صبر حضرت زینب(س) در مجالس مذهبی و گفته های عمومی شده اما همه از مصداق و میزان آن کمتر با خبرند.

چه آستانه تحملی می تواند مصداق بارز صبر زینبی باشد و باید چه مشکلات و سختی را تحمل کنیم تا به این درجه برسیم.

 

در بررسی قیام عاشورا افراد زیادی حضور داشتند که چرا آنان این واژه و صفت را نگرفتند و تنها حضرت زینب(س) الگوی صبر و بردباری شد و چه کسانی در عصر حاضر باید این صفت را در درون خود نهادینه و اجرایی کنند.

دوران دفاع مقدس و پس از آن برای حفظ امنیت و آرامش درونی کشور بسیاری جان دادند و جمعی هم جانباز شدند و امنیت و آرامش امروز ما مرهون همین رشادت هاست.

 

جانفشانی کردن نیازمند آموزش، معرفت و شناخت است که برخی در تربیت خانوادگی و بعضی در محیط اجتماعی کسب می شود.

 

صبر مادرانه و مجاهدت عاشقانه

 

مادران نخستین آموزگار فرزندان در تربیت و هدایت بوده اند که شهدا در درون خانواده این معرفت را کسب کرده و وارد میدان شده اند.

مادری که آموزگاری کرده پس از شهادت فرزندش باید صبوری هم انجام دهد و زینب گونه مجاهدت کند آن هم در نبرد صبر و آرامش، تا اینکه امنیت به ارمغان آید.

 

این مادر آموزگار مجاهد گاهی چند بار خبر شهادت می شنود و هر بار یکی از فرزندانش آسمانی می شوند و البته مادرانی که خبر از شهادت فرزند دارند اما خبری از محل خاکسپاری او نداشته و مادر شهید گمنام هستند.

این وصف مصداق بارز صبر زیبنی در جامعه امروز ما بوده که درباره آن سخن می گوییم و تکریم می کنیم جایگاه و مقام این زنان بزرگ جامعه را و از آنان می خواهیم برای همه دعا کنند.

 

مادران شهدا در مسیر مجاهدت

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز تکریم مادران شهدا، گفت: مادران و همسران شهدا مثل شهیدان نقش آفرینی و مجاهدت در مسیر حق علیه باطل دارند.

حجت الاسلام سید احمد محمودی معتقد است، مجاهدت مادران شهدا کمتر از جایگاه خود شهید نبوده و به مقام آنان غبطه می خوریم و البته مادران شهدای گمنام که چشم انتظار فرزندانشان هستند این سال ها بسیار صبوری کرده اند.

وی بر ضرورت تکریم جایگاه مادران و همسران شهدا تاکید کرد و اذعان داشت: نقش مادران شهدا هم اقدامی مجاهدانه برای اسلام و انقلاب بوده و باید از آن ها یاد شود.

 

صبر مثال زدنی مادران چند شهید

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان گفت: ۳۲ خانواده سه شهیدی، چهار خانواده چهار شهیدی و یک خانواده هفت شهیدی در این استان داریم که صبر مادران آنان مثال زندگی است.

مسعود احمدی نیا با بیان اینکه استان اصفهان ۲۳ هزار و ۶۳۵ هزار شهید دارد، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا و ایثارگران همراهی خوبی داشته و در مسیر مجاهدت آنان نقش آفرینی کرده اند.

وی افزود: صبر مادران و همسران شهدا زینب گونه بوده و همسران و خانواده جانبازان و ایثارگران در دوران حیات آنان بسیار نقش مهمی در نگهداری و پشتیبانی از آن ها در طول زندگی داشته که باید قدردان آن ها باشیم.

 

بچه های مسجد قدرشناس مادران شهدا

 

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال با حضور در بین خانواده شهدا و ایثارگران از رشادت های فرزندان آن ها تجلیل می کنند.

دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد به شمار می رود که در قالب اجری طرح سه شنبه های تکریم جلوه پیدا کرد.

 

تکریم مادران و همسران شهدا جز مهمترین گروه های مخاطب سه شنبه های تکریم و ویژه برنامه شکوه مادری بود که در طی سال های گذشته در قالب رویداد فهما انجام شد.

 این قدرشناسی بچه های مسجد نشانگر پایداری مسیر ایثار و گذشت برای میهن است که نسل های جدید آن را ادامه خواهند داد.

 

 

کد خبر 1247703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha