خانواده مرکز تربیت انسان است

حجت الاسلام لرستانی، خانواده را مرکز تربیت انسان خواند و گفت: هر اندازه در تربیت فرزند صالح و شایسته مبادرت ورزیم به همان میزان ثمره‌ آن را در پیدایش جامعه‌ای سالم خواهیم دید.

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، در رابطه با اهمیت فرزند پروری اظهار داشت: از آن جایی که خانواده نخستین پایگاه تربیتی و آبراهی است که کودک را به اقیانوس جامعه پیوند می‌دهد، هر اندازه در تربیت فرزند صالح و شایسته مبادرت ورزیم به همان میزان ثمره‌ آن را در پیدایش جامعه‌ای سالم خواهیم دید.

 

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: خانواده بهترین بستری است که می‌تواند برنامه‌های تربیتی نازل شده از سوی خداوند را در اختیار فرزند خود قرار دهد و با تربیت دینی صحیح راهگشا و پیش برنده وی به سمت قله‌های کمال و معرفت باشد. 

 

وی عنوان کرد: فرزندپروری مهارتی است که نیازمند فراگیری تجربه و تمرین است والدین به ویژه مادران در این زمینه نقشی مؤثر و مسئولیتی خطیر دارند موفقیت در انجام این مأموریت معنوی، مرهون دانش افزایی و واستفاده از دانستنیها تربیتی مناسبت است.

 

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی پرورش فرزندان سالم و صالح امتیازی معنوی به حساب می آید، بیان کرد: مادر در این فرایند سهم بسزایی داشته و به همین دلیل از موقعیتهای معنوی بالاتری هم برخوردار است.

 

وی گفت: از نگاه قرآن فرزند صالح موهبتی که خداوند به پدر و مادر هدیه میکند و همسان با آن ابزار عاطفی و فیزیکی مورد نیاز را هم به والدین به ویژه مادران می بخشد.

 

حجت الاسلام لرستانی عنوان کرد: در فرهنگ اسلامی فرزندان نه تنها یك مزاحم و تهدید محسوب نمی شوند بلکه فرصتی هستند برای ارتقای شخصیتی والدین خود و نیز تقرب معنوی آنها به خداوند از این رو یك مادرمعنوی با آرامشی در خور تحسین به پرورش فرزند خود پرداخته و معتقد است تمام تلاش‌های او مجاهدتی است برای نزدیك شدن به خداوند متعال، قطعا در این میان هر کدام از والدین نقش تأثیرگذار خود را دارند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه خانواده مرکز تربیت انسان است یعنی به طور طبیعی همه انسان‌ها توسط خانواده تربیت می‌شوند تمام بدی‌ها و خوبی‌هایی که بچه‌ها دریافت می‌کنند بخش اعظمش از خانواده است، والدین باید توجه داشته باشند که فرزندپروری فرایند تقویت و حمایت از پیشرفت فیزیکی، عاطفی، اجتماعی و فکری فرزند از نوزادی تا بزرگسالی است چراکه در اینصورت است که موفقیت فرزندان درهرحال حاصل می شود.

کد خبر 1247726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha