مکارم اخلاقی ائمه باید سرمشق و الگوی مردم باشد/ توهین به شخصیت ها جایز نیست

حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: مردم باید گوشه ای از مکارم اخلاقی ائمه را سرمشق خودشان قرار دهند و الگو گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز (جمعه 30 دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به مناسبت های هفته آینده، گفت: روز دوشنبه، سوم بهمن همزمان با اول ماه رجب با ولادت امام پنجم حضرت محمدباقر(ع) مصادف شده است.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) به باقرالعلوم معروف است، افزود: از ویژگی های اخلاقی آن حضرت بهره های زیاد می توان جست.

 

وی ادامه داد: برخی از شخصیت های بزرگ دینی و علمای از روش و سیره ائمه پیروی می کردند و خودشان را با این سیره تطبیق داده اند.

 

حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: مردم باید گوشه ای از مکارم اخلاقی ائمه را سرمشق خودشان قرار دهند و الگو گیرند.

 

وی با اشاره به برخی از بداخلاقی ها و تهمت ها به بزرگان، گفت: متاسفانه هر چه از ذهن ما بر می آید می گوییم و بیان می کنیم، آیا مجاز به گفتن هر چیزی و هر عملی هستیم.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: توهین به برخی از نخبگان و اتهام به برخی از شخصیت های دینی، علمی، سیاسی و غیره جایز نیست و با این اقدام تمامی محسنات آن فرد را نادیده می گیریم.

 

وی اظهارداشت: برخی متاسفانه یک اشکال فرد را بزرگ می گیرند و آبرو و شخصیت این آدم را زیر سوال می برند.

 

حجت الاسلام با اشاره به وجود قیامت، گفت: کسی که به قیامت یقین دارد و می داند همه چیز آنجا مورد پرسش قرار می گیرد و بازخواست می شود، حاضر نیست هر حرفی بزند و هر چیزی بنویسد.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام علی النقی(ع) در روز چهارشنبه، پنجم بهمن مصادف با سوم رجب، افزود: در مورد مقام علمی امام کتب زیادی نوشته شده است.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: ما افتخار می کنیم پیرو چنین امامان و شخصیت هایی هستیم و از اصول فقهی، اسلامی و اخلاقی ائمه بزرگوار و پیشوایان دینی معصوم تبعیت می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1247748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha