نشاط با طعم معنویت/اردوی یک روزه بچه های کانون فرهنگی هنری الهادی در اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی

بچه های مسجد صاحب الزمان(عج) دهستان سرخون در قالب اردوی فرهنگی، تربیتی تفریحی، روز خوشی را در کنار یکدیگر در اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی این دهستان سپری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، اردو، مسافرت دسته جمعی کوتاه با هدفی معین و همچنین نوعی سازگاری فعالانه در یک زندگی گروهی و اجتماعی است.

 

ایجاد بستر مناسب برای تمرین یک زندگی دسته‌ جمعی، کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی همچنین تقویت بنیه اعتقادی، کمک به فرایند اجتماعی شدن و ارتقای این گونه مهارت‌ها، تقویت حس تعاون و همکاری از طریق سپردن کار و مسئولیت‌ها و  ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی بخشی از اهداف برگزاری اردو است.

 

تقویت روحیه جمع پذیری و قانون ‌مندی و برخورداری از نظام معین، کسب تجربه و مهارت‌های زندگی دسته جمعی،  آشنایی با دوستان جدید و انس و الفت با آنان، آشنایی با اماکن زیارتی، باستانی، سیاحتی و فرهنگی، تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم‌ زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی، بازشناسی توان شخصی نقش خویش و تمرین زندگی مستقل از خانواده از فواید اردو است.

 

احیا کارکردهای متنوع مساجد، رونق و آبادانی خانه های خدا و در نهایت جذب، نگهداشت و تربیت دینی کودکان، نوجوانان و جوانان ازجمله اهداف و رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری است.

 

 

برگزاری اردوهای درون و برون استانی همراه با برنامه های متنوع جذاب، موردنیاز روز و جوان پسند یکی از راه های جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد است.

 

کانون فرهنگی هنری الهادی سرخون با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع) این دهستان در راستای جذب نوجوانان به مسجد صاحب الزمان(عج) اردوی یک روزه فرهنگی، تربیتی، تفریحی در اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی سرخون برگزار کردند.

 

مرتضی احمدی سرخونی، مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی در این باره گفت: بیش از 40 نفر از نوجوانان به همت کانون فرهنگی هنری و همکاری پایگاه مقاومت بسیج به اردوی یک روزه در اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی سرخون اعزام شدند.

 

 

وی تقویت روحیه شادی و نشاط معنوی در بین نوجوانان و فراهم نمودن زمینه جذب آنان به برنامه های مسجد را از جمله اهداف برگزاری این اردو ذکر کرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان از دیگر اهداف بود..

 

مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی دهستان سرخون عنوان کرد: برنامه های قرآنی ازجمله برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برنامه های تربیتی نظیر نشست بصیرتی با محوریت موضوعات روز جامعه، کلاس اخلاق، مسابقات ورزشی همچون فوتبال و طناب کشی از آیتم های این اردو به شمار می رود.

 

 

وی، بازدید از بخش های مختلف اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی سرخون، شرکت در نماز جماعت، نهار و بازی های بومی محلی را از دیگر برنامه های این اردوی فرهنگی، تربیتی و تفریحی برشمرد.

 

 

کانون فرهنگی هنری الهادی مرکز دهستان سرخون یکی از کانون های فعال شهرستان بندرعباس است که با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان فعالیت می کند.

 

گفتنی است؛ دهستان سرخون در فاصله 38 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است و شغل اکثر اهالی آن کشاورزی است.

 

 

 

 

کد خبر 1247767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha