ماه رجب پلی برای ضیافت الله است

حجت‌الاسلام علی‌پور با بیان اینکه ماه رجب پلی برای ضیافت الله است گفت: باید از برکات این ماه به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام قاسم علی‌پور امروز (جمعه، ۳۰ دی) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در همین ابتدای خطبه‌های اول ابتدا خودم و سپس شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه اعضا و جوارح انسان به واسطه تقوا به بند کشیده و در عالم برزخی ایمن می‌شوند عنوان کرد: خداوند متعال می‌فرماید اگر مردم ایمان بیاورند و تقوای الهی را پیشه کنند مسیر ناز و نعمت را در زندگی آنان باز می‌شود.

 

علی‌پور ماه رجب را پلی برای ضیافت الله دانست و با تاکید بر اینکه باید از برکات این ماه به خوبی استفاده کنیم  تصریح کرد: ماه رجب مقدمه ماه پیغمبر اکرم(ص) یعنی شعبان المعظم و ماه شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است و برای درک عظمت و باطن ماه رجب باید به دعاهای این ماه نگاه کنیم. 

 

وی ابراز داشت: در شب اول ماه رجب از آسمان هفتم فرشتگان خداوند صدا می‌زند و خوشا به حال کسانی که در زندگی دنیا به ذکر خداوند متعال مشغول باشند و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر کسی ذکر یا حول ولا قوة الا بالله را در همه ماهها داشته باشد خداوند گرفتاری‌های او به ویژه اندوه و غمش را به طرف می‌کند.  

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر اضافه کرد:‌ گاهی اوقات با برخی گناهان بر جان حسنات خود آتش می‌اندازیم فلذا ذکر لا حول ولا قوة الا بالله برای همه ما بسیار کارگشا خواهد بود.

 

علی‌پور در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن اشاره به برخی از مناسب‌های پیش رو هفته آینده اظهار داشت: سالروز اعدام حسنعلی منصور را در پیش داریم همان شخصیتی که به واسطه او قانون کاپیتولاسیون به تصویب رسید که فریاد علما به سردمداری امام خمینی(ره) را درآورد که همین موضوع سرانجام به تبعید حضرت امام منجر شد.

 

وی یادآور شد: در سال ۱۳۴۱ استبداد داخلی برای اینکه اثر شکست آمریکا را در طرح انجمن ایالتی و‌ ولایتی کمتر کند و چهره آن را بزک کند دست به یکسری اصطلاحات ششگانه زد از طرفی امام امام خمینی ره خبردار شد و در مقابل طرح استبداد داخلی ایستادگی نموده و در نوروز سال ۱۳۴۲ به علت همه پرسی لوایح ششگانه طاغوت عزای عمومی اعلام کرد.  

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر اذعان کرد: روز دوشنبه سوم بهمن مناسبت ولادت با سعادت امام باقر (علیه‌السلام) را در پیش داریم امامی که باقر العلوم و شکافنده دانش است و توانست یک نهضت بزرگ علمی را در میان مسلمانان ایجاد کرد نهضتی که اوج آن در زمان فرزندش امام صادق (علیه‌السلام) اتفاق افتاد. 

 

علی‌پور ضمن اشاره به مناسبت چهارشنبه پنجم بهمن شهادت مظلومانه امام هادی(ع) ادامه داد: اگر می‌خواهیم امام هادی را بشناسیم باید زیارت جامعه کبیره را بخوانیم زیارتی که در واقع شناسنامه شیعه و تفسیر قرآن کریم محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: پنجشنبه ششم بهمن متقارن با چهارم رجب سالروز امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید است که از سوی مصر و اتحادیه عرب اتفاق افتاد در این قرارداد مصر اولین کشوری است که با اسرائیل قرارداد منعقد می‌کند و این رژیم را به رسمیت می‌شناسد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: اولین شب جمعه ای که در پیش داریم لیلة الرغائب است که الحمدالله گیلان ما به یاد اموات و درگذشتگان این سنت را خوب حفظ کرده‌اند و باید این سنت حسنه سفارش شده را به آیندگان هم انتقال دهیم.

کد خبر 1247774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha