نقاط ضعف و قوت بودجه ۱۴۰۲ از زبان نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت

نخعی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۲ نقاط قوت و ضعف هایی دارد، گفت: نقاط قوت به لحاظ شفافیت بیشتر است و نقاط ضعف در خصوص مالیات هاست که واقع بینانه در نظر گرفته نشده و کم برآوردی در این خصوص وجود دارد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: برای بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق صحبت های مفصلی شد که آیا بودجه 1402 قابل تحقق هست یا خیر؟

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه نگرانی ها و دغدغه هایی توسط نمایندگان از جنس اینکه ممکن است منابع بودجه خیلی قابل تحقق نباشد و پیش برآوردی صورت گرفته باشد، افزود: در خصوص مالیات ها بیشتر صحبت شد و دولت پاسخ هایی را داد اما در نهایت رای گیری شد و یکشنبه هفته آینده کلیات بودجه به رای گذاشته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: به نظر بودجه سال آینده نقاط قوت و ضعف هایی دارد، نقاط قوت به لحاظ شفافیت بیشتر است و نقاط ضعف در خصوص مالیات هاست که واقع بینانه در نظر گرفته نشده و پیش برآوردی و کم برآوردی در این خصوص وجود دارد.

 

وی همچنین در خصوص موضوع فروش نفت در بودجه، گفت: برای این مهم هم پیش برآوردی مشهود است اما در مجموع بودجه برآیند مثبتی خواهد داشت، اما ضعف‌های جدی در بودجه وجود دارد که باید جزئیات آن بررسی و رفع شود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تخصصی انرژی و بهینه سازی و حمایت از نیروگاه های تجدیدپذیر و احکام و قانونی که اخیرا تحت عنوان مانع زدایی از توسعه صنعت برق مطرح و مجلس مصوب کرده بود، احکام یک ساله آن در بودجه نیامده بود که سعی می شود نواقص رفع شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در بودجه تجدیدنظرهایی صورت بگیرد، تصریح کرد: در غیر اینصورت شاهد مشکلاتی در حوزه انرژی در سال آینده خواهیم بود این مورد در کشور نگران کننده است و باید حتما تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در بودجه به موضوع بهینه سازی و مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری در کشور اشاره خاصی که نگران کننده است،‌نشده افزود: چندین سال است که این استراژی در کشور دنبال می‌شود که سبد انرژی را متنوع کنیم، همچنین باید انرژی های تجدیدپذیر را پر رنگ کنیم که نیازمند بودجه خاصی است که سهم آنها افزایش یابد اما این مهم در بودجه بر همان مدار قبلی است و اتفاق خاصی نیفتاده است.

 

 

 

کد خبر 1247775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha