مراسم بزرگداشت علامه مصباح در کرمان برگزار شد

مراسم بزرگداشت علامه فقید آیت الله مصباح یزدی با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین علیه السلام کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، بزرگداشت فیلسوف عالیقدر، حکیم و متفکر صاحب نظر، علامه فقید آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، جمعه شب(۳۰ دی) در مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه و یا سخنرانی آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

 

 

 

آیت الله احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان در سخنانی کوتاه گفت: بزرگداشت علما، بزرگداشت علم است.

 

 

وی با اشاره به سپری شدن سالگرد رحلت آن عالم ربانی اظهار کرد: این مناسبت چون در کرمان همزمان با سومین سالگرد سردار دلها بود و همه کرمان در تدارک میزبانی از میهمانان شهید سلیمانی بود و با تاخیر، امشب انجام شد.

 

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی خاطرنشان کرد: بزرگانی چون ایشان بر ما و انقلاب و اسلام به خاطر خدمات و مراقبتی که از ایجاد انحراف در مسیر مستقیم الهی داشتند، حق دارند.

 


 

سپس حجت الاسلام حسین جلالی از مسئولین سابق دفتر آیت الله مصباح به وجوهی از ولایتمداری علامه مصباح اشاره و تصریح کرد: ایشان می فرمودند من بعد از ائمه معصومین شخصیتی به جامعیت مقام معظم رهبری نمی شناسم.

 

 

 

وی افزود: یک بار مقام معظم رهبری به دیدار ایشان آمدند که علامه مصباح پابرهنه و سراسیمه به استقبال رهبری رفتند و خم شدند پای رهبری را ببوسند با اینکه ۵ سال بزرگتر بودند اما رهبری اجازه ندادند.

 

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: فردای آن روز تماس های مکرری با دفتر گرفته شد که آقای مصباح اینقدر کتاب توحید می نویسند؛ می خواستند پای رهبری را ببوسند؟ این شرک نیست؟ بنده به آقای مصباح منتقل کردم ایشان فرمودند به آنان بگویید احترام به آقای خامنه ای، احترام به امام زمان عجل الله تعالی است و احترام به امام زمان عین توحید است.

 

 

 

 

وی در بیان خاطره ای دیگر گفت: علامه مصباح یک بار در مشهد در صف بچه ها ایستاد تا به دستبوسی مقام معظم رهبری برسند.

 

 

حجت الاسلام جلالی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها اظهار کرد: عمار و مالک، دو سنگربان این نظام اشتراکاتی داشتند که مهمترین آن اعتماد و اطمینان و تبعیت کامل از ولایت است.

 

 

وی در پایان گفت: یک بار که حاج قاسم با مراجع قم دیدار داشتند فرمودند امروز حفظ اسلام در پرتو نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی در پرتو ولایت فقیه است و این جز با تبعیت کامل از ولایت فقیه محقق نمی شود.

کد خبر 1247804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha