طرح دادرس با مشارکت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز اردبیلی اجرا می شود

قویدل از آموزش ۳ هزار و ۴۸۰ نفر از دانش آموزان این استان در طرح دادس خبر داد.

حمید قویدل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طرح دادرس با مشارکت 3 هزار و 480 دانش آموز اردبیلی در حال اجرا است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: این طرح در ۱۱۶ مدرسه استان برگزار می شود که در هر مدرسه دو تیم ۱۴ نفره و یک نفر ذخیره تشکیل می شود.

 

قویدل با بیان اینکه یازدهمین دوره طرح دادرس( دانش آموزان آماده در شرایط سخت) همزمان با بازگشایی مدارس آغاز شد، افزود: شرکت کنندگان در این طرح ضمن آشنایی با جمعیت هلال احمر، آیتم های پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی - ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری را آموزش می بینند.

 

این مسئول ادامه داد: بعد از اتمام آموزش ها، مسابقات بین مدرسه ای برگزار و از هر شهرستان یک تیم به مسابقات استانی اعزام شده و سپس یک تیم از برادران و یک تیم از خواهران استان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام داشت: دانش آموزان همزمان با آموزش مباحث امدادی در قالب طرح کاربینی میدانی (عملیاتی) از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل های آموزشی طرح ملی دادرس (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری، پایگاه های بین شهری امداد و نجات، اتاق پراتیک، آمبولانس و ...) بازدید می کنند.

کد خبر 1247853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha