ساخت ۱۷ باب مسجد به همت گروه های جهادی در مناطق محروم

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، از ساخت ۱۷ باب مسجد از ابتدای سال تا کنون و به همت گروه های جهادی در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی؛ علی دارابی با اشاره به فعالیت دوهزار و ۴۴ گروه جهادی و ارائه خدمات مختلف در روستاهای محروم استان، افزود: گروه های جهادی از ابتدای سال تا کنون در ساخت ۱۷ باب مسجد، ساخت ۹۷ واحد مسکونی و تعمیر و مرمت ۱۹۲ مسکن محرومان مشارکت داشته اند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ هزار بسیجی در اردوهای جهادی حضور یافتند، اظهارکرد: تاکنون ۹۷۵ مورد اردوی یک روزه، ۲۵۴ مورد اردوی دو تا سه روزه و هزار و ۴۹۶ اردوی بیش از سه روزه برگزار شده است.

 

دارابی افزود: از این تعداد، هزار و ۶۵۰ گروه محله محور و ۳۹۴ گروه جغرافیا محور هستند که با توجه به تخصص‌های لازم در مناطق مختلف روستایی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی خدمات ارایه می دهند.

 

وی، آبرسانی به ۳۱ روستا، ساخت ۱۵۹ سرویس بهداشتی، نقاشی ۲۰ فضای آموزشی، کمک به ساخت چهار راه روستایی، ۸۴ مورد ساخت کانال انتقال آب، ساخت چهار مورد استخر ذخیره آب و گازرسانی به ۲۷ روستا را از دیگر خدمات این گروه های جهادی در سال جاری نام برد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از توزیع ۶۴ هزار بسته معیشتی طی این مدت در بین نیازمندان استان هم خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۵ مورد جهیزیه برای زوج های جوان نیازمند توزیع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی توزیع ۹ هزار و ۳۷۸ بسته نوشت افزار، توزیع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع یک میلیون و ۱۵۰ قرص نان و ۶ هزار بسته بهداشتی نیز توسط گروه های جهادی انجام شد.

 

دارابی ارزش این خدمات را بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم تا بخشی از مشکلات اقشار نیازمند جامعه را با کمک و مشارکت خیران و گروه های جهادی بر طرف کنیم.

کد خبر 1247896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha