حمایت امام جماعت یکی از عوامل رونق فعالیت های فرهنگی هنری مسجدالرسول است

بانوان فعال مسجد الرسول کرمان یکی از عوامل رونق فعالیت های متنوع فرهنگی هنری مسجد را حمایت امام جماعت می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مسجد الرسول در ابتدای خیابان فلسطین؛ یکی از مساجد پرجمعیت شهر است که جدای از اقامه نماز جماعت روازنه، فعالیت های جانبی نیز دارد.

 

 

حضور فعالانه بانوان این مسجد در فعالیت های جانبی مسجد کاملاً مشهود است؛ فعالیت های هنری، فرهنگی، مشاوره و برگزاری کلاس های بافتنی، خیاطی، فیروزه کوبی، چرم دوزی، قلاب بافی، نقاشی برجسته، گلدوزی برزیلی، پته دوزی، آشپزی، شیرینی پزی و... که از سال ۹۳ در مسجد آغاز شده است.

 

 

استقبال از کلاس های فوق هم قابل توجه است تا آنجا که فقط در کلاس شیرینی پزی ۷۰۰ نفر شرکت کردند.

 

 

بانوان مسجد برای برگزاری این کلاس ها که فقط هم محدود به مسجدی ها نبوده؛ از ۴۰ نفر مربی استفاده کردند و کلاس ها در فضای جانبی مسجد و با دریافت هزینه ای اندک و بعضاً رایگان برگزار شده است.

 

 

کلاس ها سالی دو نوبت و هر نوبت برای يک دوره ۶ ماهه برگزار شد و نتیجه آن ایجاد مشاغل خُرد خانگی برای بانوان و درآمدزایی است.

 

 

فهیمه سادات وزیری، مسئول امور فرهنگی بانوان مسجد الرسول می گوید: پشتیبانی امام جماعت خیلی مهم بود؛ دست ما را باز گذاشتند و کلاس ها بی هیچ مانعی وقت و بی وقت در مسجد برگزار شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره های آموزشی فعالیتی مفید و سودمند برای بانوان است؛ اظهار کرد: یک دوره آموزشی همسرداری نیز به مدت دو سال در مسجد برگزار شد.

 

 

مسجد الرسول کرمان در ابتدای خیابان فلسطین یکی از مساجد به نسبت پرجمعیت کرمان است که حجت الاسلام سعادت فر، امامت جماعت آن را به عهده دارد.

کد خبر 1247932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha