تقویت ارتباط صنعت برق با دانشگاه ها به تحولات بزرگی منتج می شود

کردی بر تقویت ارتباط صنعت برق کشور با دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: می توان با بهره گیری از فرصتی که در برق منطقه ای زنجان در اجرای پروژه های تحقیقاتی با دانشگاه ها ایجاد شده شاهد تحولات بزرگ در این صنعت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آرش کردی امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت برق منطقه ای زنجان به عبور ازاوج مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: در این دوره از فعالیت صنعت برق همراهی دولت، مجلس و مردم موجب خواهد شد تا بر مشکلات فائق آییم.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیز ادامه داد: خدماتی که توسط صنعت برق ارائه می شود وقفه بردار نبوده و در حین ارائه خدمت به مشترکان باید به اصلاح امور نیز توجه داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بسیاری از معضلات صنعت برق برطرف شده است، گفت: در تابستان امسال شرایط سختی در صنعت برق ایجاد شد ولی همراهی مردم و صرفه جویی ها موجب شد تا در کمتر از ۹ ماه این محدودیت ها با همراهی دولت به فرصت تبدیل شد.

 

کردی در ادامه بر ضرورت شناسایی فرصت های ناشناخته ای که در صنعت برق وجود دارد، تاکید کرد و گفت: شرکت برق منطقه ای زنجان جزو شرکت های مطلوب در کشور محسوب می شود که زیرساخت های موجود در این شرکت بالاتر از میانگین کشوری است.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیز بر تقویت ارتباط صنعت برق کشور با دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: می توان با بهره گیری از فرصتی که در برق منطقه ای زنجان در اجرای پروژه های تحقیقاتی با دانشگاه ها ایجاد شده شاهد تحولات بزرگ در این صنعت باشیم.

 

وی به ضعف موجود در بحث کنترل و کنترل پذیری شبکه های انتقال فوق توزیع برق اشاره کرد و گفت: در موضوعات مربوط به هوشمندسازی هنوز به نقشه راه جامعی در کشور نرسیده ایم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر تقویت توسعه منابع مختلف نیروی برق اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف صنعت برق باید از آخرین تکنولوژی ها بهره مند شد.

 

سیدمحمد شعاعی از صنعت برق به عنوان یکی از صنایع پیشران در بین جوامع یاد کرد و افزود: برق به عنوان منابع تجدیدپذیر برای کشور حائز اهمیت است؛ از طرفی برنامه بهینه مصرف مخصوصا در پیک مصرف برق مسئله حیاتی و مهمی است که ملزم به مدیریت اصولی است.

 

وی با یادآوری اینکه همگی در برابر این نعمت مسئول هستیم و باید استفاده درست از این منبع انرژی داشت، گفت: قطعا در کنترل مصرف، همه می‌توانند کمک‌کننده باشند.

 

مدیرعامل سابق شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به بهره برداری از ۳۷۰ میلیارد تومان پروژه صنعت برق در دهه فجر امسال اظهار کرد: ۲.۵ برابر بار مصرفی‌ در استان زنجان و قزوین، ظرفیت شبکه وجود دارد.

 

علی خلجی میزان خطوط انتقال و فوق تولید شبکه در استان زنجان را ۵ هزار کیلومتر مدار خواند و گفت: با راه‌اندازی نیروگاه آرین میزان ظرفیت نیروگاهی ما در استان زنجان به بالای یک‌هزار مگابایت رسیده است.

 

در ادامه با تقدیر از خدمات مدیرکل اسبق برق منطقه ای زنجان، منصور اوجاقی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان منصوب شد.

کد خبر 1247936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha