آلمان حاضر به اصلاحات ضد تبعیض نیست / زنان محجبه قربانیان اصلی تبعیض هستند

آژانس ضد تبعیض در آلمان در گزارش اخیرخود اعلام کرد: زنان مسلمان محجبه به شدت در معرض تبعیض و محرومیت در آلمان قرار دارند، این در حالی است که همه اعضای ائتلاف دولتی موافق اصلاح قوانین ضد تبعیض نیستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « estonianfreepress»، گزارش اخیر منتشر شده توسط آژانس ضد تبعیض آلمان حاکی از آن است که زنان مسلمان محجبه به شدت در معرض تبعیض و محرومیت در آلمان قرار دارند و این در حالی است که همه اعضای ائتلاف دولت موافق اصلاح قوانین ضد تبعیض نیستند.

 

از آنجایی که روسری به عنوان یک نماد مذهبی اسلامی شناخته شده است، زنان مسلمان چه در زندگی روزمره و چه زمانی که به دنبال مکانی برای زندگی یا در بازار کار هستند، تبعیض را تجربه می کنند.

 

برای مقابله با این مسئله، ائتلاف حزب سوسیال دموکرات صدراعظم «اولاف شولز»، حزب سبزها و حزب لیبرال با انتصاب «فردا آتامان» به عنوان اولین کمیسر مستقل فدرال برای مبارزه با تبعیض، آژانس ضد تبعیض کشور را تقویت کردند.

 

به گفته آتامان، احزاب حاکم وعده اصلاحیه ای را داده اند که قوانین پیچیده را ساده می کند تا دفاع از خود در برابر تبعیض را برای افراد آسیب دیده آسان تر کند.

 

آتامان می گوید: زنان باید در این مورد مشاوره بگیرند و تبعیض را تحمل نکنند. پوشیدن روسری یک تعهد شخصی و مذهبی است و ما باید آن را بپذیریم.

 

«جوزفین اورتلب»، عضو سوسیال دموکرات «بوندستاگ» مانند آتامان معتقد است که انجمن ها باید حق شکایت در مورد چنین موضوعاتی را داشته باشند.

 

وی در این باره می گوید: متاسفانه، ما نتوانستیم در این مورد در مذاکرات ائتلاف در سطح فدرال به توافق برسیم. حق انجمن ها برای شکایت به انجمن های ضد تبعیض این امکان را می دهد تا علیه نقض «قانون رفتار برابر» اقدام قانونی کنند.

 

از طرف سبزها، مصباح خان، یکی از اعضای کمیته امور داخلی بوندستاگ نیز معتقد است که اصلاحات و به ویژه حق شکایت انجمن ها مدت هاست که به تعویق افتاده است.

 

وی در این باره گفت: تبعیض و نژادپرستی یک مشکل ساختاری و اجتماعی است، اما معرفی این قانون تاکنون به دلیل تردید برخی احزاب در مورد این ایده شکست خورده است.

 

«کاترین هلینگ پلاهر»، نماینده پارلمان اروپا و سخنگوی سیاست حقوقی گروه پارلمانی در این باره می گوید: ما می خواهیم مردم را توانمند و از آنها حمایت کنیم تا از حقوق خود دفاع کنند.

 

این در حالی است که تحقیق انجام شده  در سال 2016 نشان می‌دهد که زنان مسلمان نخبه برای دسترسی به بازار کار با مشکل مواجه هستند.

 

بر اساس این تحقیق زنان محجبه باید چهار برابر زنان بدون حجاب برای دعوت به مصاحبه درخواست می دادند. همچنین برای مشاغلی که به مدارک بالاتر نیاز دارند، آنها مجبور بودند تا هشت برابر بیشتر درخواست دهند.

 

«اسماء الادریسی»، افسر ضد تبعیض شهر بوخوم، قبل از اینکه شغل فعلی خود را پیدا کند شرایطی مشابه را تجربه کرده بود.

 

وی در این باره گفت: از 120 درخواست، من به حداکثر به 10 مصاحبه دعوت شدم. هر چه موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، بالاتر باشد، تبعیض بیشتر است.

 

الادریسی در گزارشی در برابر تبعیض می گوید که ایالت های فدرال نیز باید برای تصویب قوانین در زمینه هایی که دولت فدرال صلاحیتی در آنها ندارد، وارد عمل شوند.

 

 برلین اولین ایالتی است که در سال 2020 قانون ایالتی ضد تبعیض وضع کرده است.

 

کد خبر 1247967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha