اعتکاف بسترساز برنامه های فرهنگی تاثیرگذار است

حجت الاسلام محمدی اعتکاف را بسترساز انجام کارهای فرهنگی تاثیرگذار برشمرد و اضافه کرد: روحانیون در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نقش محوری را دارند که می توانند از این بستر برای جهاد تبیین استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲ بهمن ماه) نشست هم اندیشی و هم افزایی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین محمدی در این نشست، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری؛ پدیده اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از ظرفیت های موجود  برای انجام کارهای بزرگ فرهنگی و تاثیرگذار است.
 
وی ابراز کرد: خودسازی و صیقل دادن روح انسان از برکات اعتکاف است و ضرورت دارد که مراسم معنوی اعتکاف نهادینه شود.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که به دلیل انتشار ویروس کرونا، چند سالی اعتکاف تعطیل شد، اظهار کرد: ان شاءالله امسال این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد برگزار می‌شود.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت تاکید کرد: از آنجایی که امروز دشمن نسل جوان، نوجوان و به ویژه بانوان را هدف هجمه های خود قرار داده بنابراین تنها راه مقابله با این هجمه ها، استفاده از ظرفیت اعتکاف است.
 
وی اعتکاف را بسترساز انجام کارهای فرهنگی تاثیرگذار برشمرد و اضافه کرد: روحانیون در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نقش محوری را دارند که می توانند از این بستر برای جهاد تبیین استفاده کنند.
 
اعتکاف نقطه مقابل بی بند و باری است 
 
حجت الاسلام روح الله اکبری در این نشست، گفت: امروز  برخی با بی بند باری و بی حجابی به دنبال عادی انگاری در جامعه هستند.
 
امام جماعت مسجد جامع جیرفت ابراز کرد: مراسم معنوی اعتکاف نقطه مقابل بی بند باری است بنابراین برگزاری این مراسم معنوی از ضروریات امروز جامعه است.
 
وی در خاتمه با اشاره به این که مساجد محور مراسم معنوی اعتکاف هستند، تاکید کرد: در طب برای درمان درد ها دارو تجویز می شود و درمان گناهان ذکر استغفار است و مساجد به عنوان خانه های خدا بهترین مکان برای استغفار است.
کد خبر 1248051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha