فرهنگ کتابخوانی را در میان عشایر توسعه خواهیم داد

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد در جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در میان عشایر شهرستان اندیمشک، دانش‌آموزان عشایر را جزو آینده‌سازان کشور دانست و بر لزوم ارائه خدمات فراکتابخانه‌ای برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان آنها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی، یازدهمین برنامه «طعم کتاب با عشایر» در میان عشایر شهرستان اندیمشک با حضور محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان؛ محمدحسن عظیمی، منصور کوهی رستمی و پروین نجف پورمقدم از اساتید رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ عباس پاپی، بخشدار الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک و جمعی از کتابداران و نمایندگان ارگان‌های فرهنگی برگزار شد.

محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد در این مراسم اظهار داشت: خدمات فراکتابخانه‌ای از قبیل: کتاب و برنامه‌های فرهنگی را از طریق برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف به میان عشایر می‌آوریم؛ رویکردی که در این جشنواره نیز به خوبی شاهد اجرای آن بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان عشایر جزو آینده سازان این مملکت هستند و باید با توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان این گروه از دانش‌آموزان، آنها را با کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا سازیم.

عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان نیز در این مراسم بیان کرد: در یازدهمین برنامه از جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در شهرستان اندیمشک به خدمت عشایر این شهرستان آمده‌ایم تا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی برای آنها، شاهد افزایش فرهنگ کتابخوانی در میان عشایر عزیزمان باشیم.

وی افزود: جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در شهرستان‌های شمالی استان خوزستان در نیمه دوم سال در حال برگزاری است و اختتامیه این جشنواره نیز اسفندماه برگزار خواهد شد.

حسین زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این جشنواره که با همکاری ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود، خدمات متنوع آموزشی، کتابخوانی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و تفریحی اجرا می‌شود.

در این جشنواره که با حضور بیش از ۵۰ دانش آموز عشایری بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و خدماتی با همکاری هلال احمر، بهداشت و درمان، امور عشایر، آموزش و پرورش، بخشداری، دامپزشکی، ورزش همگانی، صدا و فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.

اجرای برنامه های قصه گویی، شاهنامه خوانی، شعرسرایی، نقاشی و رنگ آمیزی، مسابقات ورزشی و آموزش مقابله با مخاطرات طبیعی و اهدای نوشت افزار و کتاب به کودکان عشایری از جمله دیگر بخش‌های جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در میان عشایر شهرستان اندیمشک بود.

کد خبر 1248087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha