ابتکار دانشجوی مسلمان در نیجریه تحسین برانگیز شد/ تبدیل ضایعات آب کیسه ای به سوخت هیبریدی

پروژه «زینب بلیامین»، دانشجوی مسلمان و محجبه نیجریه ای برای تبدیل ضایعات آب های کیسه ای به نفت سفید و گازوئیل تحسین مسئولان دانشگاه را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimnews»، پروژه «زینب بلیامین»، دانشجوی مسلمان و محجبه نیجریه ای برای تبدیل ضایعات آب های کیسه ای  به نفت سفید و گازوئیل تحسین مسئولان دانشگاه را در پی داشت.

 

بلیامین که دانشجوی سال آخر مهندسی شیمی دانشگاه فدرال «دوتسه» نیجریه است،می گوید که تلاش زیادی را برای تبدیل ضایعات آب کیسه ای به سوخت هیبریدی انجام داده است.

 

از سوختی که این دانشجوی مسلمان تولید کرده است، می توان برای تامین برق یک ژنراتور برای تولید برق، روشن کردن لامپ و روشن کردن یک ماشین پمپاژ با موفقیت استفاده کرد.

 

مصرف آب های بسته بندی شده یا آب های کیسه ای سال های اخیر رشد قابل توجهی در کشورهای آفریقایی داشته است.

 

تا سال 2017 «آب کیسه ای» یا همان کیسه های پلاستیکی 500 میلی لیتری آب آشامیدنی مهر و موم شده توسط 33 درصد از خانواده ها مصرف می شد و بیشتر مصرف کنندگان این آب ها فقرا هستند.

 

این آب ها منبع مهم آبی برای افراد حاشیه نشین هستند که به منابع عمومی آب دسترسی ندارند.

 

دانشجوی مسلمان نیجریه ای تلاش کرده است تا از ضایعات این آب ها برای هدف بهتری که تولید سوخت است،استفاده کند.

 

مسئولان دانشگاه «دوتسه» پروژه «زینب بلیامین» را مورد تحسین قرار داده و آن را یکی از مهم‌ترین ابتکارات دانشجویی توصیف کرده اند.

 

به گفته آنها پروژه این دانشجوی مسلمان یکی از بزرگ ترین و با ارزش ترین پروژه های این دانشگاه بوده است و ابراز امیدواری کردند که تلاش های زینب الگویی برای دیگر دانشجویان باشد.

کد خبر 1248098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha