پیشگیری از شیوع پیک هشتم کرونا، نیازمند مشارکت عمومی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داد و گفت: وضعیت کرونا در استان دارای ثبات نسبی اما شکننده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ محمدرضا اکبری با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان دارای ثبات نسبی اما شکننده است، گفت: اکنون فقط 13.5 درصد جمعیت بالای 18 سال دوز یادآوری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که نشان از کاهش سطح ایمنی افراد و جامعه دارد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که اکنون ضروری است مردم برای پیشگیری از شیوع پیک هشتم در استان همانند گذشته مشارکتی فعال داشته باشند، اعلام کرد: همه افراد بالای 18 سال که 6 ماه از آخرین تزریق دوز واکسن آن‌ها گذشته است باید نسبت به تزریق دوز یادآوری اقدام کنند.

 

اکبری با بیان این که اکنون 95.5 درصد افراد بالای 18 سال نوبت اول و 88.3 درصد نوبت دوم و 60 درصد این گروه سنی دوز سوم را تزریق کرده اند، اضافه کرد: سبد واکسیناسیون استان تکمیل است و تمام مراکز بهداشتی به همراه مراکز تجمیعی آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

 

وی نسبت به کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داد و گفت: با توجه به شیوع سویه جدید امیکرون در کشورهای مختلف و شناسایی مواردی از آن در کشور و احتمال سرایت پذیری بیشتر این سویه، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که اکنون شهرستان راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد کرونایی است، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های عمومی نسبت به کنترل و شیروع این بیماری اقدام کرد.

 

 

کد خبر 1248127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha