۶ میلیارد ریال زکات در شهرستان باوی جمع‌آوری شده است

رئیس کمیته امداد شهرستان باوی، از جمع‌آوری ۱۹ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب نقدی و غیرنقدی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی توفیقی خواه، امروز در همایش زکات و تجلیل از مؤدیان زکات شهرستان باوی که در دانشگاه کشاورزی رامین برگزار شد، اظهار کرد: زکات منشأ خدمات بزرگی به نفع محرومان است؛ كشاورزان و دامداران شهرستان باوی در كار خير همیشه پيشقدم هستند.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان باوی، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده مردم مومن و متدین شهرستان باوی، ملاثانی و ویس در فعالیت‌های خیرخواهانه و همچنین پرداخت زکات، افزود: زکات از دستورات و واجبات دین مبین اسلام است که سبب خیر و برکت در کارها شده و آثار ماندگاری دارد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته تقریبا ۱۹ میلیارد ریال مجموع زکات واجب و مستحب نقدی و غیرنقدی در شهرستان باوی جمع‌آوری شده، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شده که پیش بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

 

توفیقی خواه، به چگونگی مصرف زکات پرداخت و ابراز کرد: در بخش هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده در همان منطقه و با نظر معتمدان در امور محرومان و رفع نیازهای آنها هزینه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: عمده زکات جمع‌آوری‌شده به‌منظور کمک معیشت تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمان، تحصیل و مسکن محرومان و مابقی به‌منظور احداث مرمت تجهیز مسجد، مرمت حسینیه، بهسازی روستا و انجام سایر پروژه‌های عمرانی عام المنفعه هزینه می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان باوی، یاد آور شد: اگر مشارکت و همکاری اقشار مختلف جامعه در سال‌های فعالیت کمیته امداد نبود، خدمت‌رسانی مطلوب به محرومان جامعه محقق نمی‌شد.

 

کد خبر 1248131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha