جشنواره هنرهای تجسمی فجر می تواند به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کند

عبدالرضا سهرابی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر محمل هنر متعهد است، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر می تواند به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش از ظهر امروز دوشنبه سوم بهمن ماه با حضور عبدالرضا سهرابی، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس میرهاشمی، دبیر کل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و سید مصطفی زراوندیان، دبیر بخش تجسمی هنر (استان ها) در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست «عبدالرضا سهرابی»، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد حبیب الله صادقی و عبدالرحیم سیاهکارزاده هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی گفت: وقوع انقلاب اسلامی در بهمن سال 57 به زعم همه اندیشمندان عالم انقلابی با تمام وجوه بود. ما می بینیم انقلاب ها پس از وقوع دچار نقصان هایی می شوند که از آرمان هایی که برای آنها ترسیم شده، دور می مانند اما انقلاب اسلامی پس از 4 دهه بر اساس آرمان های خود پیش می رود. این انقلاب به فرموده امام راحل انقلاب فرهنگی بود و باعث شد یک سری سلوک در عرصه هنر ایران وارد شود و این تلفیق صورت گرفته بین هنجارهای ارزشی که بر اجتماع ایران وارد شد بر هنر تاثیر مستقیم داشت و بالعکس و این هنر بود که برای بازگو کردن مسایل انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود و توانست ارزش ها و آرمان های انقلاب را پیش برد.

 

مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه جشنواره  هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: جشنواره فجر برآمده از تفکر و اندیشه است در همه حوزه های هنری توانسته جایگاه درخشان خود را نشان دهد. این جشنواره جایگاه هنرمندانی است که در عالی ترین سطح اثر خود را نشان می دهند. در واقع جشنواره هنرهای تجسمی فجر محمل هنر متعهد است.

 

عبدالرضا سهرابی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاثیر این بیانیه بر راهبردهای جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر 15 سال است که برگزار می شود و امسال چهارمین سالی است که بیانیه گام دوم انقلاب را سپری می کنیم؛ روح بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری فرمودند روح امید و خوش بینانه نگاه کردن به آینده است که همه در جهاد تبیین مشخص است و جشنواره هنرهای تجسمی می تواند در این راستا بسیار کمک کننده باشد.

 

وی تصریح کرد: از همه دعوت می کنیم که در این رویداد حضور پیدا کنند تا ببینند امسال تیم دبیران جشنواره هنرهای تجسمی فجر و هیئت داوران چه فخری را آفریدند؛ این هوشمندی و آگاهی هنرمندان بود که با توجه به شرایط امسال برگ زرینی بر عرصه هنر انقلاب اسلامی ورق زدند و مدال زرین به سینه زدند.

 

رییس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره بودجه این دوره از جشنواره گفت:  مبلغ بودجه جشنواره در ابتدای برآورد رقمی معادل بیش از 8 میلیارد در نظر گرفته شد و در جلسه شورای سیاستگزاری این مبلغ به 11 میلیارد افزایش پیدا کرد.

 

کد خبر 1248428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha