کمک ۱۳۷ میلیاردی مراکز نیکوکاری به نیازمندان خوزستانی

منصوری، از اهدای ۱۳۷ میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری به محرومان استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان قرار دارد که در امر رسیدگی به امور محرومین یاریگر کمیته امداد هستند.

حافظ منصوری، امروز در حاشیه همایش آموزشی توانمند سازی مراکز نیکوکاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر 200 مرکز نیکوکاری در سطح استان دایر است که در امر رسیدگی به امور محرومین یاریگر کمیته امداد هستند.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خوزستان ، با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود، افزود: برخی از این مراکز نیکوکاری تخصصی هستند و در زمینه اشتغال، فرهنگی، حقوقی و ... فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری عمدتا در سطح محلات و به صورت مسجدمحور در مناطق محروم فعالیت می‌کنند، ادامه داد: کمیته امداد تسهیل‌گر، ناظر و پشتیبان فعالیت‌های مراکز نیکوکاری است.

 

منصوری، با بیان اینکه مهمترین عملکرد و فعالیت مراکز نیکوکاری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین جامعه مددجو و نیازمند و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها است، عنوان کرد: مهمترین اهداف مراکز نیکوکاری شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگزار از جمله خیرین و موسسات خیریه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومین، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومین و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری، طراحي، استقرار و مديريت شبكه‌های نيكوكاري با تمركز بر محله و با محوريت مسجد محله است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان درآمد مراکز نیکوکاری در 9 ماه نخست امسال 137 میلیارد تومان بوده که به نسبت سال گذشته 58 درصد رشد داشته است، ابراز کرد: این مرکز با امکان معرفی نیازمند از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای در نوبت تحت حمایت قرارگرفتن و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، کمک هزینه تعمیرات مسکن و درمان ، فرهنگی و تحصیلی به خانواده‌های نیازمند از جمله فعالیت‌های این مراکز بوده است.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خوزستان، با بیان اینکه تمامی درآمد مراکز نیکوکاری با نظارت هیات عامل مراکز نیکوکاری و کمیته امداد، به نفع نیازمندان هزینه شده است، یاد آور شد: بخشی از دریافت‌کنندگان خدمات از مراکز نیکوکاری را نیازمندانی تشکیل می‌دادند که تحت حمایت مستقیم کمیته امداد نبودند و کمک های این مراکز نیز به این دست از مراجعان بوده است.

 

کد خبر 1248434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha