رجب فرصتی برای تقرب به درگاه ذات باری تعالی است

آیت الله حجتی، گفت: در ماه پر خیر و برکت رجب، توبه به درگاه الهی پذیرفته می شود و تمام دعاها مستجاب و فرصتی برای تقرب به درگاه ذات باری تعالی است.

آیت الله محمد حجتی ،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، با تبریک فرارسیدن ماه رجب، گفت:طبق فرمایش امام کاظم (علیه السلام) رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏‌تر بوده و هر فردی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند متعال از آن رود به او مى‌‏نوشاند.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با تأکید بر آمرزش گناهان در ماه پرفضیلت رجب، افزود: پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) می فرمایند که مؤمنان در این ماه بسیار ذکر استغفرالله ربی و اتوب و علیه را بر زبان جاری کنند.

 

وی با اشاره به اعمال و فضیلت های ماه پرخیر و برکت رجب ، خاطر نشان کرد: روزه گرفتن در سه روز پنج شنبه، جمعه و شنبه این ماه طبق وعده الهی مصادف با ۹۰۰ سال عبادت است و  روزه کامل این ماه موجب آمرزش تمام گناهان، مصون ماندن از تشنگی روز قیامت و در امان بودن مابقی عمر می شود همچنین ذکر«لا إِلَهَ إِلا اللهُ» در این ماه از ثواب بالایی برخوردار است.

 

آیت الله حجتی، با اشاره به اینکه از اولین روز این ماه تا آخرین آن دارای فضیلت های بسیار و نیمه این ماه محبوب ترین روزها نزد خداوند متعال است، تصریح کرد: ماه رجب و آثار و برکات آن موجب بهره مندی افراد از ارزش های والای معنوی می شود و انسان را برای ورود به ماه دیگر شعبان و رمضان آماده خواهد کرد.

 

 امام جمعه موقت کرمانشاه، اظهار کرد: خداوند متعال می فرماید: که هر کس در این ماه مرا بخواند او را اجابت می کنم و هرکس از من هدایت بخواهد او را هدایت خواهم کرد لذا  در تمام این ماه شایسته است که اهمیت زیادی به دعا جهت توفیق اخلاص داده شود.

 

وی گفت: ماه رجب از ماه های حرام و هفتمین ماه از سال هجری قمری است که سرشار از فضیلت و رحمت است و بر اساس فرمایش امام موسی کاظم (ع) «رجب ماه بزرگى است كه خداوند پاداش نيكی ها را در آن دو چندان و گناهان را پاك می كند.»

 

آیت الله حجتی ، در پایان افزود:پیامبر گرامی اسلام فرمود: «ماه رجب، ماه برگزيده خدا از ميان ماه هاست و آن، ماه خداست، هر كس ماه رجب را بزرگ بدارد، فرمان خدا را بزرگ داشته است و هر كه فرمان خدا را بزرگ بدارد، خدا او را وارد بهشت هاى پُرنعمت مى‌كند و رضايت بزرگ تر خويش را براى او واجب مى‌ سازد.»

 

کد خبر 1248437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha