یادواره علمای شهرستان آبادان برگزار می شود

حجت الاسلام غبیشاوی از برگزاری یادواره علمای شهرستان همزمان با سالگرد رحلت آیت الله قائمی (ره) در آبادان خبر داد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه در محل حسینیه ثارالله آبادان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امروز دوشنبه (۳ بهمن) در نشست ستاد برگزاری یادواره علمای شهرستان همزمان با سالگرد رحلت آیت الله قائمی (ره) در آبادان، اظهار کرد: این یادواره روز چهارشنبه (۵ بهمن) از ساعت ۹:۳۰ در محل حسینیه ثارالله آبادان با حضور مدعوین و مردم انقلابی این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه آبادان، هدف از برگزاری این یادواره را گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله قائمی و معرفی هرچه بیشتر علما و روحانیت آبادان به مردم به ویژه نسل جدید عنوان کرد و افزود: در این یادواره نیز از تعدادی از روحانیون تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این یادواره این است که مردم بدانند که آبادان دارای چه ذخائری بوده است.

 

حجت الاسلام غبشاوی، اضافه کرد: کارها برای برگزاری هرچه باشکوه تر این یادواره باید میان دستگاه های شهرستان تقسیم می شود تا این مراسم پرشور و در خور شان علمای شهر به نحو احسن اجرا شود.

 

وی به برنامه تدارک دیده شده در یادواره علمای شهرستان آبادان اشاره کرد و ادامه داد: محوریت این برنامه معرفی روحانیت شهر به ویژه مرحوم آیت الله قائمی (ره)،  قرائت پیام های مراجع تقلید، علمای شهرستان که به سوی دیار باقی شتافتند و در دوران های مختلف از جمله مبارزات،  رژیم منحوس پهلوی، انقلاب و دفاع مقدس نقش داشتند و قرائت مقطع هایی از زندگی این روحانی برجسته و عالی مقام از برنامه های اصلی این کنگره است‌.

 

امام جمعه آبادان، چهره روحانیت این شهر در دوران مختلف را بسیار نورانی خواند و گفت: نسل جوان ما امروز کمتر در خصوص چهره این روحانیون معزز می دانند که می بایست با برگزاری این قبیل برنامه ها روحانیون و علمای آبادان را به جوانان و نوجوانان نسل کنونی و آینده معرفی کنیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برگزاری یادواره علمای این شهر با ستاروز شهادت حضرت امام هادی (ع) مصادف شده است برنامه مرثیه خوانی نیز اجرا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی اذعان کرد: شعری نیز به منظور معرفی علما در وصف مرحوم آیت الله قائمی (ره) در این آئین قرائت خواهد شد.

 

وی همچنین به نشست ستاد برگزاری مراسم پر فیض و معنوی اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه حلول ماه پرفیض و مبارک رجب و همچنین ایام اعتکاف هستیم، امید می رود همانند سال های قبل از شیوع بیماری منحوس کرونا بتوانیم این مراسم معنوی را به صورت گسترده و با شکوه برگزار کنیم.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی، خاطر نشان کرد: تعدادی از مساجد برای انجام این مراسم در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی هستند.

 

وی یاد آور شد: علاقه مندان به این سنت حسنه نیز پرشور شرکت خواهند کرد، البته جمع بندی نهایی برای برگزاری این آئین نیز طی روزهای آینده به سمع و نظر مردم خداجوی شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کد خبر 1248450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha