کارآفرینی به بانوان مددجو عزت نفس می دهد

مریم سورزایی، طراح سوزن‌دوزی بلوچ است که توانسته با آموزش و بازاریابی، برای ۳۵۰ بانوی سیستان ‌و بلوچستانی اشتغال ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، مریم سورزایی، طراح سوزن‌دوزی بلوچ است که از ۱۲ سالگی، سوزن‌دوزی را به صورت سنتی و غیرحرفه‌ای آغاز کرد و امروز به‌عنوان طراح حرفه‌ای، کارآفرین و راهبر شغلی شناخته می‌شود. 


 
این بانوی کارآفرین که حدود ده سال است بصورت حرفه‌ای و تخصصی در زمینه سوزن‌دوزی، طراحی و کارآفرینی فعالیت دارد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: در این مدت، با آموزش‌هایی که ارائه شده، در مجموعه‌ای که کار می‌کنیم بیش از ۳۵۰ بانوی سیستان‌وبلوچستانی را توانمند کرده‌ایم. 

 
وی در خصوص آموزش‌های ارائه شده در مجموعه خود بیان داشت: این آموزش ها کلیه مراحل از طراحی گرفته تا مونتاژکاری را شامل می‌شود و هنرآموز مهارت کافی را بدست می‌آورد. 

 

راهبر شغلی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان هدف اصلی خود از ورود به این حوزه را خدمت به بانوان استان عنوان کرد و افزود: قصد دارم از این طریق فرهنگ و هنر بلوچستان را گسترش دهم و از آنجایی که جامعه هدف مورد نظر من و جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) مشترک بود، سبب شد که به این نهاد مراجعه کنم تا بتوانیم با همکاری همدیگر، کارهای بزرگی انجام دهیم. 

 
سورزایی گفت: کمیته امداد به من کمک کرد تا دسترسی راحت‌تری به جامعه هدف موردنظرم پیدا کنم و برای بانوان هنرمند این استان، اشتغالزایی صورت گیرد. کمیته امداد نیروی انسانی نیازمند به کار را معرفی کرد و ما با استفاده از مربیان مجرب این هنر، مشغول آموزش تخصصی این افراد شدیم و سپس همین افراد آموزش دیده که عمده آنان واقعاً نیاز مالی داشتند، به کار گرفته شدند و خوشبختانه امروز به توانمندی رسیده‌اند. 
 

وی با اشاره به اقبال عمومی به محصولات سوزن‌دوزی شده اظهار داشت: امروزه حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز مشتاق به یادگیری این هنر سنتی بلوچ هستند.

 

 این بانوی کارآفرین به بانوان مددجو توصیه کرد: منتظر نمانند از جایی کمک برسد، حتما خودشان همت کنند و کاری را آغاز کنند، این باعث عزت نفس بیشتر آنان می‌‌شود و پولی هم که از این طریق بدست آید، لذت بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 1248460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha