برای حل مشکل اشتغال نیار به همکاری بانکها داریم

وزیر کشور با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال نیار به همکاری بانکها داریم،گفت: امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۲ تبصره ها بتواند راهگشای بهتری برای حل مشکل اشتغال باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست استاندارن سراسر کشور که امروز دوشنبه (۳بهمن) برگزار شد،گفت:  جلسه ما با استاندار و دو تن از وزرا و معاونین رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی  بود یکی از مسائل مورد بحث مولد سازی دارایی ها بود که با حضور وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

 

وزیر کشور اظهار کرد:  یک کار مهمی که در دولت شروع شده وچارجوب های مقرراتی آن ایجاد شده است بحث مولد سازی دارائی ها است و این کار مهم و ظریفی است که باید با سرعت لازم انجام شود و دقت لازم در آن اعمال شود. لازم بود چارچوب مسائل با حضور استانداران و وزیر محترم اقتصاد وضع شود چون این کار در استانها وظیفه استانداران است. در این جلسه گفت و گو شد و معاونین آنها مسائل لازم را مطرح کردند و سوالات  و ابهامات مد نظر استاندارها نیز مطرح شد.


وی ادامه داد:  ما برای اجرای این طرح در موقعیت بهتری قرار گرفتیم که بحث مولد ساز دارایی  ها که کار مهمی است به سرعت انجام شود.

 

وحیدی گفت: موضوع دوم بحث سازمان امور استخدامی بود که نظام اداری ما یک مسئله مهمی است که نکاتی مد نظر رئیس سازمان رئیس جمهور بود ونکاتی را استانداران داشتند. از جمله مسائلی که استاندارن دارند در حوزه بهره وری است که مورد تاکید رئیس جمهور نیز است.در رابطه با این موضوع بحث و بررسی شد و قرار شد در دستور کار جدی قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد؛ نکته دیگر نیرو و سرمایه انسانی بود. در رابطه با کمبودها و ضعف ها و توانمندسازی هایی که در این حوزه نیاز است گفت و گو شد و راهکارهای لازم برای کار ارائه شد.

 

وزیر کشور گفت: موضوع سوم بحث اشتغال بود که با وزیر محترم تعاون و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. آمارهای بسیاری خوبی که بر اثر اشتغال در استانها بوجود آمده است و عدد کلی که به مرز یک میلیون هم می رسد و بر اساس رصدی که در این کار وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت .کارهای خوبی در استانها انجام شده و برای تقویت بحث اشتغال که مهمترین مسئله روز ما است هم وزارت رفاه و کار و رفاه اعلام آمادگی کرده و استاندارها هم آماده هستند که به کمک تبصره 16 و 18 که در قانون پیش بینی شده و در سال 1402 منابعی که برای تاسیس اختصاص داده شده و در لایحه بودجه آمده در دو ماه  باقی مانده سال در جذب آن تبصره ها بهتر عمل کنیم.


وزیر کشور گفت:  نیاز به همکاری برخی بانکها داریم. بعضی بانکها خوب همکاری کردند و بعضی بانکها باید بهتر همکاری کنند تا این تبصره ها را در استانها دریافت کنند و این کار اشتغال با قوت انجام شود. امیدواریم در بودجه سال 1402 تبصره ها بتواند راهگشای بهتری برای حل مشکل اشتغال باشند.  سالی خوب بر اساس آمارها در سامانه وزارت رفاه اجتماعی داشته ایم و انشاالله سال بعد هم همچنان ادامه داشته باشد.


وحیدی در ادامه در مورد تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت: تعطیلی مدارس بخاطر رفع آلودگی نیست بخاطر سلامت فرزندان مان است علتش این است که یک مصوبه ای است که در آن مصوبه مشخص شده که در چه مقداری از آلودگی مدارس باید تعطیل باشند مثلا اگر از 150بالاتر رفت مدارس تعطیل می شوند و این در مصوبه است و گروه های اضطراری استانها در چارچوب این مصوبه ناچار به چنین تصمیمی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: به هر حال این موضوع موجب شد که ما یک پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم که این استانداردها را با کمک عزیزان تغییر بدهیم که لازم نباشد در چنین شرایطی مدارس را تعطیل کنیم.

کد خبر 1248483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha