موقعیت علمی امام محمد باقر(ع)، مهم ترین ویژگی ممتاز ایشان بود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: موقعیت علمی امام محمد باقر(ع)نسبت به سایر ائمه، مهم ترین ویژگی ممتاز ایشان بود.

حجت الاسلام کاظم حریف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این امام بزرگوار از درجه علمی بسیار بالایی برخوردار بود که دانشگاهی تاسیس کردند و تولید علم در آن انجام و تدریس می شد و شاگردان بسیاری تربیت کردند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: امامان طبق شرایط زمانی و مکانی فعالیت خود را انجام می دادند، امام محمدباقر به خاطر درجه علمی بالایی که در این عرصه وارد شدند و در پی آن تربیت شاگردان بسیار و موفقیت های کسب شده به باقرالعلوم یعنی شکافنده علوم لقب گرفتند.

 

حجت الاسلام حریف خاطرنشان کرد: در دانشگاه این امام بزرگوار، جهاد تبیین به معنای واقعی نمود پیدا کرد زیرا که موضوع و نکات روشنگری داشتند، امروز باید شرایط مکان و زمان را درک کنیم و با ورود به عرصه روشنگری و تبیین گری در تولید علم و دانش سرآمد باشیم، علمی که با علوم الهی در ارتباط باشد و علوم انحرافی نباشد.

 

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های بارز این امام همام بیان کرد: ایشان در محیط خانه نسبت به خانواده و فرزندان، روابط عاطفی خوبی داشتند و در محیط خارج از خانه اخلاق ایشان زبانزد عام بود و با کودکان رفتار خوب و پسندیده ای داشتند.

 

وی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) در ابعاد مختلف الگو بودند، اضافه کرد: در کمک به فقرا و نیازمندان پیشگام و زبانزد بودند و شبانه برای آنان آذوقه تهیه می کرد که این روحیه و کارجهادی را ادامه دادند و به آن توجه خاصی داشتند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در خصوص دلایل مخالفت دشمنان با وی تصریح کرد: عدم علم و آگاهی بستری برای حکام جور بود و چنانچه کسی فضای جهل و خرافات آنان را می شکست و چشم بصیرت آنان را باز می کرد فرصتی برای حکومت آنان باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام حریف افزود: امام محمدباقر(ع) رسالت خود را به خوبی انجام می داد و با روشنگری، آگاهی و شاگرد پروری در چشم تمام مسلمانان عزیز بود، دشمنان به این دلیل با ایشان مخالفت کردند و ابتدا وی را زندانی و سپس به شهادت رساندند.

کد خبر 1248494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha