برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در ۱۱۰ مسجد استان همدان

صلواتیان با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۱۱۰ مسجد استان همدان برگزار می شود، گفت: مراسم معنوی اعتکاف باعث ترویج معنویت و ارزش های دینی در جامعه می شود.

مهدی صلواتیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: اعتکاف یعنی اینکه زمانی را از دنیا و تعلقات آن جدا شویم و با خدا ارتباط خالصانه برقرار نماییم تا پلیدی ها و زشتی ها را بزداییم ، اعتکاف را می توان در هر زمانی به جا آورد اما در منابع دینی زمانی برای اعتکاف ذکر شده است.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان همدان افزود: طبق پیش بینی ها، ما امسال  ۱۵ هزار نفر در ۱۱۰ مسجد استان همدان معتکف خواهند شد.

 

وی بیان کرد:  از تاریخ ۱۰ بهمن ماه تا ۱۲ بهمن ماه ثبت نام معتکفین در مساجد جامع کل استان همدان و روستاها انجام خواهد شد.

 

مدیر کانون  فرهنگی هنری عاشقان ثار الله مسجد عباسیه کوچه مشکی همدان با بیان اینکه سه روز اعتکاف به نامهای عصر اول اعتکاف به نام شبی با علما، عصر دوم شهدا و عصر سوم وداع نامگذاری شده است افزود: در ظهر و عصر میلاد حضرت علی (ع) مراسم جشن همراه با اعتکاف برگزار خواهد شد.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان همدان  با بیان اینکه در مراسم  اعتکاف سال جاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی بیشتری نسبت به سال گذشته انجام خواهد شد، اظهار داشت: ختم قرآن، ذکر صلوات، برگزاری حلقه‌های معرفت که در مورد موضوعات افزایش جمعیت، حق و حقوق بانوان، پاسخ به شبهات، احکام و تصحیح نماز، فرقه‌های انحرافی و مهدویت، تاریخ اسلام، روشنفکری دستاوردهای انقلاب، روایتگری انقلاب در مساجد و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با استفاده از علما انجام خواهد شد.

 

صلواتیان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانشجوی و دانش آموزی گفت:  اعتکاف دانش آموزی با هدف شناخت راه بندگی بین دانش آموزان نسل جدید در همدان برگزار شد.

 

مدیر کانون عاشقان ثار الله مسجد عباسیه کوچه مشکی همدان  نقش دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی بین اقشار مختلف جامعه را موثر دانست و بیان کرد: دانش آموزان با شرکت در مراسم اعتکاف دانش آموزی به مبلغان دینی و مذهبی در مدارس تبدیل می شوند.

 

صلواتیان یاد آور شد: ورود موبایل در مراسم معنوی اعتکاف ممنوع است.

 

 

.

 

 

کد خبر 1248574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha