همایش شعر “سیبقی خالدا” در سوریه برگزار شد

به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان همایش بین المللی “سیبقی خالدا” با حضور شاعرانی از ایران، سوریه و فلسطین در مقر اتحادیه نویسندگان عرب سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، جلیل حزباوی شاعر برجسته خوزستانی در گفتگویی پیرامون همایش شعر “سیبقی خالدا” گفت: به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان ایشان همایش بین المللی “سیبقی خالدا” با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و با حضور شاعرانی از ایران، سوریه، فلسطین و لبنان در مقر اتحادیه نویسندگان عرب سوریه برگزار شد.

وی به معرفی گروه اعزامی ایرانی به جشنواره پرداخت و گفت: این گروه هنر و ادب شامل ۴ نفر از شعرا و نخبگان کشوری بوده اند که آقای شیخ ماجد منابی، دکتر محمدرضا وحیدزاده (هنرمند و پژوهشگر در عرصه هنر وفرهنگ) و استاد وهب رامزی (هنرمند و متخصص در رشته گرافیک و هنرهای تجسمی) و بنده حضور داشتیم.

حزباوی ادامه داد: در همایش شعر “سیبقی خالدا” کارگاه های مختلف شعر تشکیل شد و در همین راستا بنده به عنوان شاعر برتر و برگزیده که جزو هیئت داوران شعر عربی قرار گرفتم و گزارش و مصاحبه ی چندین شبکه تلویزیونی مانند الغدیر والحیاه و سایر شبکه های تلویزیونی سوریه که پخش آنها از تلویزیون کشور سوریه صورت گرفت مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

این شاعر خوزستانی افزود: با حمایت حوزه هنری نمایشگاه نقاشی و رسم در پایتخت کشور سوریه شهر دمشق توسط هنرمندان ایرانی ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: بازدید از دانشکده هنرهای زیبا و دیدار با رئیس دانشکده جناب دکتر فؤاد و معاونین ایشان خانم دکتر رویدا و خانم دکتر کنده و انجام مصاحبه علمى و تخصصى و بازدید از فعالیت های هنرى دانشکده و دانشجویان آن در قالب نقاشی و هنرهای تجسمی و گرافیک، همچنین دیدار با مؤسس اتحادیه هنرهاى زیبا مهندس غسان غانم از جمله و نیز دیدار با رییس اتحادیه ی نویسندگان عرب در دمشق از جمله برنامه های متنوع و پر ثمر این سفر و رویداد بزرگ بود.

کد خبر 1248634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha