مبادلات تجاری ایران و عراق تا پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار می رسد

کوشش تبار، با اشاره به اینکه فرصت های بسیاری زیادی در ایران برای تجار عراقی فراهم شده است، گفت: مبادلات تجاری ایران و عراق تا پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، محسن کوشش تبار، امروز(4بهمن)، در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان با حضور تجار عراق در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از طرف های تجاری جدی ایران در طول تاریخ کشور عراق بوده است که به جهت اتفاقات اخیر داعش و کرونا مقداری افول کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه حضور این تجار به مثابه تقویت تجاری بین ایران و عراق است، افزود: فرصت های بسیاری زیادی در ایران برای تجار عراقی فراهم شده است و تجار عراقی نیز مشتاق به استفاده از این شرایط هستند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم تجارت بین این دو کشور جدیت بیشتری داشته باشد، گفت: وارد عرصه جدیدی از تبادلات تجاری با کشور عراق شده ایم، مبادلات تجاری ایران و عراق تا پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید و در این راستا دستیابی به رقم ۲۰ میلیارد دلار در سال هدف‌گذاری شده است.

 

کوشش تبار با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان لرستان با حضور تولیدکنندگان داخلی و تجار و بازرگانان کشور عراق، بیان کرد: این نمایشگاه الگوی خوبی برای تمام استان های کشور است.

 

وی ادامه داد: حضور پررنگ تجاری عراقی و بخش خصوصی بیانگر لزوم برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در دیگر استان های کشور است تا بتوان در راستای هدفگذاری ۲۰ میلیارد دلاری تجارت با کشور عراق هر استانی سهم خود را داشته باشد.

 

گفتنی است، ۱۰۸ واحد اقتصادی و تولیدی فعال در زمینه‌های صنعتی، دارویی، گردشگری، تولیدات زراعی، باغی و دامی برای حضور در این نمایشگاه و معرفی محصولات خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر 1248693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha