تبیین معارف از طریق زیارات و ادعیه، سیره فرهنگی و تربیتی امام هادی(ع)/توسعه شبکه وکالت در دوران امام هادی (ع)

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی گفت: امام هادی(ع) برای انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی در دوران امامت خویش به تبیین معارف از طریق زیارات و ادعیه می پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام علی النقی(ع) گفت: از امام هادی(ع) برای ما شیعیان و محبین، میراث گرانقدری از ادعیه و زیارات بجا مانده که یکی از مهم ترین آن ها، زیارت جامعه کبیره است که خود اُقیانوسی از معارف ناب اهل‌بیت(ع) به شمار می رود.

 

وی افزود: درباره این امام هُمام نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که ایشان دومین امام معصومی است که پیش از بلوغ یعنی در سن هشت سالگی به مقام امامت رسیده‌اند تا به این وسیله بار دیگر مردم توسط خدای متعال مورد آزمایش و امتحان الهی قرار بگیرند.

 

این استاد و مفسر قرآن کریم همچنین گفت: البته باید توجه داشت که پروردگار عالم برخی از رهبران دینی و اولیای الهی را قبل از بلوغ به امامت و رهبری جامعه برگزیده کما این که حضرت عیسی (ع)، حضرت یحیی (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) از جمله این اولیای الهی هستند که وظیفه هدایت امت در آن مقطع سنی برعهده آن ها قرار گرفته است.

 

وی بیان داشت: با توجه به اوضاع و احوال و خفقان خاص در دوران حضرت امام علی النقی(ع)، ایشان عمدتاً از طریق ادعیه و زیارات به فعالیت فرهنگی و تربیتی می پرداختند و به نوعی در این زمینه به سیره و روش جدشان امام سجاد(ع) اقتدا نمودند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: از سوی دیگر با توجه به برنامه ها و طرح های دشمن در این مقطع زمانی، حضرت هادی(ع) به منظور صیانت از جان و مال پیروان اهل بیت (ع) و در عین حال عمل به تکلیف الهی، فعالیت های کاملاً سری و پنهانی داشتند و به همین خاطر شاهد توسعه شبکه وکالت در این زمان به منظور ایجاد ارتباط بین امت و امام و خنثی نمودن نقشه های شوم دشمنان هستیم.

کد خبر 1248758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha