بررسی عملکرد و اقدامات بانکهای قرض الحسنه و راهکارهای ارتقاء جایگاه قرض الحسنه

بررسی عملکرد و اقدامات بانکهای قرض الحسنه و راهکارهای ارتقاء جایگاه قرض الحسنه در نظام بانکی کشور دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بود و مدیران عامل بانک‌های قرض الحسنه رسالت و مهر ایران نیز در جلسه حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ بررسی عملکرد و اقدامات بانکهای قرض الحسنه و راهکارهای ارتقاء جایگاه قرض الحسنه در نظام بانکی کشور دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بود و مدیران عامل بانک‌های قرض الحسنه رسالت و مهر ایران نیز در جلسه حضور داشتند. مدیران عامل بانک‌های مذکور گزارشی از منابع و مصارفشان ارائه کردند. در این نشست مشکلات و چالش‌های آنها نیز مطرح و مورد بحث و  بررسی قرار گرفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز پژوهش‌های قم، بانک مرکزی و اعضای کمیسیون نیز مطالب خودشان را مطرح کردند.

 

بنابراین گزارش، پیشنهادات اصلاحی در ارتباط با کمک به تقویت جایگاه قرض الحسنه و گسترش این سنت بسیار مهم اسلامی مطرح و مقرر شد کارگروه مشترکی میان کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس، بانک مرکزی و بانک‌های قرض الحسنه در دو سرفصل شکل بگیرد؛ ابتدا پیشنهادات برای بودجه سال آتی و سپس پیشنهاد برای اصلاح قانون عملیات بانکداری مدنظر است که یک فصل مشخص برای عملیات قرض الحسنه خواهد داشت.

کد خبر 1248770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha