۸ تخت به بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان افزوده می شود

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان گفت: گسترش فضای دیالیز این بیمارستان شهرستان در دست اجرا است که در این راستا، ۸ تخت به شمار سایر تخت های موجود اضافه خواهد شد.

امین خردمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان به بیماران دو شهر شیروان و فاروج خدمات درمانی ارائه می دهد که فضای بخش دیالیز کوچک بود و جهت ارائه خدمات رسانی بهتر به بیماران، گسترش فضای آن در دستور کار قرار گرفت و اینک در دست اجرا است.

 

 

 سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان عنوان کرد: این بیمارستان شهرستان به 90 بیمار دیالیز شیروان و فاروج خدمات درمانی ارائه می دهد که هربیمار در هفته سه بار دیالیز خواهد شد.

 

 

خردمند با بیان اینکه هزینه های دیالیز و دارو برای این بیماران رایگان است خاطرنشان کرد: اکنون 16 دستگاه در این بخش موجود است که از این تعداد، 14 دستگاه  برای استفاده بیماران کلیوی فعال است و هر دستگاه دیالیز، سه نوبت در روز دیالیز را انجام می دهد.

 

 

وی با اشاره به حمایت های بیمارستان به بیماران تحت پوشش اضافه کرد: برای حمایت از بیماران دیالیزی هر ساله به تعدادی از آنان وام پرداخت می شود که امسال برای 10 نفر پرداخت شده است.

 

 

وی اضافه کرد: بیماران کلیوی برای درمان کامل نیازمند دریافت و پیوند کلیه هستند و دیالیز تنها روند پیشرفت بیماری را کاهش می‌دهد.

 

 

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان بی اشتهایی، ورم شدید اندام‌ها، تهوع و استفراغ، پوست تیره و عدم تعادل را مهم‌ترین علائم اختلال در فعالیت کلیه‌ها دانست.

 

 

طبق استانداردها هر بیمار دیالیز هفته‌ای نیاز به ۱۲ تا ۱۶ ساعت دیالیز دارد.

 

 

کد خبر 1248847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha