راه‌یایی دو گروه هم‌خوانی قرآن‌کریم و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان استان سمنان به مرحله کشوری

دو گروه هم‌خوانی قرآن‌کریم و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان استان سمنان به مرحله ی نهایی ششمین دوره ی مسابقات کشوری راه یافتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ شکیل گروه های همخوانی و مدیحه سرایی به عنوان بخشی از فعالیت هایی که در دارالقرآن ها صورت می پذیرد.

 

خود سازي و تجسم عيني شيعه بودن دانش آموزان مداح اهل بيت (ع)، ارتقاي سطح معرفتي و علمي مداحان اهل بيت (ع) و  استفاده از اشعار مناسب آييني و اصيل و نوحه هاي حماسي و مراثي مستندو درعين حال مورد تأ ييد عقل وشرع از اهداف تشکیل گروه های همخوانی و مدیحه سرایی می باشد.

 

در سالجاری مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی ویژه مراکز دارالقرآن‌های تحت نظارت آموزشی و پرورش برگزار شد که دو گروه هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی پسران و دختران دانش‌آموز مرکز دارالقرآن امام خمینی(ره) شهرستان سمنان از میان رقابت کنندگان ۱۰ مرکز دارالقرآن‌الکریم سراسر استان سمنان در دی ماه موفق به راهیابی ششمین دوره ی مسابقات کشوری شدند.

 

در مرحله نهایی کشوری این مسابقات که از ۱۴ بهمن آغازمی شود، ۱۵ گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی از پسران و ۱۳ گروه از دانش آموزان دختر کل کشور، به مدت۴ روز برای کسب مقام اول تا پنجم ملی به رقابت خواهند پرداخت.

 

این مسابقات نقش مهمی در ترویج فرهنگ ، معارف و مفاهیم قرآنی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1248853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha