ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی از جوان ترین بخش های جشنواره رضوی

صدری زاده گفت: ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، یکی از جوان ترین بخش های جشنواره رضوی است که در شاخه مهم هنری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، احمد صدری زاده، امروز چهارشنبه (5 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، یکی از جوان ترین بخش های جشنواره رضوی است که در شاخه مهم هنری در حال برگزاری است.

دبیر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی اضافه کرد: در بخش آواها و نواها ششمین دوره برگزار می شود و چهار دوره در تهران و جشنواره پنجم به صورت مجازی در لرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه موسیقی بخشی از تعیینی است از فرهنگ هر اقلیم است و نگاه آنان در هنر ظهور و بروز پیدا می کند، افزود: طبیعی است که در بخش موسیقی به صورت لحن دیده می شود و در حوزه فرهنگ ایران زمین وجود دارد.

صدری زاده با یادآوری این مطلب که اجرا در فضای باز و فضای بسته برگزار شد، افزود: بخش فضای باز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در بازار وکیل و مجموعه زندیه برگزار می شود و اجراهای فضای بسته عصرها در تالارها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نشست های پژوهشی هم در کنار این دوره اجرا خواهد شد، اظهار کرد: کارگاه های آموزشی و پژوهشی در حیطه موسیقی های مذهبی کشور برگزار خواهیم کرد.

صدری زاده گفت: تجلیل از عزیزانی است که در حوزه فرهنگ رضوی کارهایی تولید کردند را خواهیم داشت و مقوله موسیقی از آن مقوله ایست که سایر سازمان ها هم فعالیت می کنند و کارهای تولید شده مورد بررسی قرار می گیرد و این جشنواره در تاریخ 13 تا 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود و امروز در مرحله توزیع فراخوان هستیم.

کد خبر 1248937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha