دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود

ریواده با تأکید براینکه باید برای آگاهی‌بخشی در تحقق جهاد تبیین بیش از پیش نقش‌آفرینی کنیم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،  احمد  ریواده در  جلسه  ستاد  بزرگداشت  مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با تأکید براینکه وظیفه کنونی ما در مقابل حرکت دشمن در حال حاضر  جهاد تبیین است  گفت: جهاد تلاش برای مقابله و خنثی کردن توطئه های دشمن است.

 

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: دشمن در حال انجام جنگ ترکیبی علیه ما است و ما باید همه تلاش خود را در جبهه های مختلف به کار می‌گیرد.

 

وی ریشه فرهنگ ایثار و شهادت را در آموزه‌های قرآن کریم ، احکام اسلام و اهل بیت (ع) دانست وافزود: فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین، موثرترین و قدرتمندترین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دربرابر تبلیغات و جبهه نرم دشمن ، است.

 

ریواده پیروزی‌های ایران اسلامی در تمام چهار دهه گذشته تا به امروز را مرهون مجاهدت ، مقاومت و ایستادگی ملت  ایران  دانست وگفت: مردم نجیب و فهیم ایران، قدرشناس آرمان نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار سمنان با تأکید براینکه باید برای آگاهی‌بخشی در تحقق جهاد تبیین بیش از پیش نقش‌آفرینی کنیم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی حضور شهدای گمنام  را فرصتی برای جهاد تببین عنوان وخاطر نشان کرد: استقبال و تشییع با شکوه پیکر پاک شهدای برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم مومن و متدین شهر بود و از مردم  شهید پرور استان، مسئولین استانی، شهرستانی و کلیه دست اندرکاران برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام  کمال تشکر و قدردانی میکنم.

 

 سرهنگ محمدحسن سلامی نیز دراین جلسه  با اشاره به اینکه دشمنان  انقلاب اسلامی  تمام توطئه های  قابل  تصور را بر علیه  انقلاب  انجام دادند گفت:  امروز در جنگ ترکیبی و نبرد شناختی همه توطئه ها را یک جا  بر علیه  انقلاب اسلامی  به کار گرفته اند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان با طراحی و پیاده‌سازی توطئه‌های گوناگون، سعی کرده انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما ایران علی‌رغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها نه‌تنها تضعیف نشد بلکه به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است.

 

وی با تأکید براینکه همه ما وظیفه داریم  با گنجینه  دفاع مقدس  و ارزش های  انقلاب  در مقابل جنگ  تمام عیار امروز ایستادگی  کنیم ادامه داد: در سال جاری بیش از چهارهزار فعالیت و برنامه توسط کارگروههای  استانی و ستاد های شهرستانی  در سامانه جامع  دفاع مقدس  کشور ثبت  شده است  که  نسبت به جمعیت ، استان  سمنان رتبه اول را در ثبت  برنامه ها  و کاربران  سامانه جامع  به خود اختصاص داده است .

 

سلامی با بیان اینکه حضور با شکوه و پر شور مردم سمنان در تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، بار دیگر یکی از بی‌نظیرترین حماسه‌های مردمی را خلق کرد ادامه داد: حضور و تشییع شهدای خوشنام در روزهای اخیر راه مقابله با فتنه‌های منافقان و معاندان نظام است و به برکت حضور این شهدا، حرکت‌های اخیر دشمن ناکام ماند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان ایثار و از خودگذشتگی را یکی ارزش‌هایی  دانست که دهه‌فجر برای ما به ارمغان آورده است و باید تلاش کنیم تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های دهه فجر گنجانده شود.

 

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی برای تحقق جهاد تبیین ارزش های نظام و واقعیت‌های انقلاب اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب است  اظهارداشت: باید اجرای برنامه‌هایی چون برگزاری محافل خاطره گویی،  سرکشی از  رزمندگان و پیشکسوتان  انقلاب و دفاع مقدس،  برگزاری نشست های تخصصی  در حوزه  بصیرت افزایی، جهاد تبیین ، گام دوم انقلاب و ... با مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه شهرستان انجام شود تا بتوانیم نتایج مورد نظر را از اجرای این برنامه‌ها به دست آوریم.

 

سلامی ابراز داشت: در ایام دهه فجر باید نسبت به فرهنگسازی و اجرای برنامه‌ها با محوریت آموزشی و فرهنگی اهتمام شده و در مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های متناسب با قشر جوان و نوجوانان برنامه ریزی و اجرا نمایند و برای آشناسازی نسل امروزی با مبانی انقلاب اسلامی تلاش شود.

کد خبر 1248992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha