سران غربی از آزادی بیان برای اقدامات ضد اسلامی خود سوءاستفاده می‌کنند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: سران غربی از آزادی بیان برای اقدامات ضد اسلامی خود سوءاستفاده می‌کنند و با رفتارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی خود در قرآن سوزی، احساسات یک چهارم جمعیت جهان که دو میلیارد نفر مسلمان هستند را جریحه‌دار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،حجت الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی  امام جمعه شهرستان دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با ۴۴ سال قبل خود و در مقایسه با کشورهایی که شرایطی شبیه ما داشته و دارند، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است که باید خداوند را به‌خاطر این نعمت‌ها شکر کنیم.

 

وی افزود: پیشرفت‌های ما در حالی اتفاق افتاده است که همیشه با توطئه‌ها و تحریم‌های زیادی مواجه بوده‌ایم و دشمنان خارجی، لحظه‌ای ما را راحت نگذاشتند؛ آن کسانی‌که برخی کشورهای به ظاهر پیشرفته غربی را کعبه آمال خود می‌دانند و از آنها تعریف می‌کنند، بدانند که آنچه در فیلم‌های سینمایی می‌بینند، بعضاً واقعیت ندارد یا بزرگنمایی است.

 

امام جمعه دماوند با اشاره به مشکلات غربی ها در ممالک خود، تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی و رسانه‌های امپراطوری غرب هیچ‌گاه به نقاط ضعف فرهنگی - اجتماعی و سیاسی غربی‌ها اشاره نمی‌کنند و کاستی‌ها و کمبودهای خود را کتمان و پنهان می‌کنند؛ توسعه آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان عمدتا یا با تاراج و استعمار سایر کشورها شکل گرفته یا مبتنی بر تجارت‌های غیر مشروع مثل برده فروشی و فروش تسلیحات نظامی و مواد مخدر و امثال آن بوده است.

 

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی بیان کرد: توسعه کشورهایی مثل ژاپن و مالزی هم مبتنی بر توسعه وابسته و عدم استقلال لازم بوده است که هیچ‌گاه به ارزش توسعه استقلالی و درون‌زا نیست؛ نظام سرمایه‌داری غرب که بر ساختار لیبرال دموکراسی استوار است، با رفتارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی خود در قرآن سوزی، احساسات یک چهارم جمعیت جهان که دو میلیارد نفر مسلمان هستند را جریحه‌دار کرده است.

 

وی ادامه داد: سران غربی در حالی از آزادی بیان برای اقدامات ضد اسلامی خود سوءاستفاده می‌کنند که در آن کشورها، حمایت از اسلام و مسلمانان یا سوال درباره هولوکاست یا زیر سوال بردن ارزش‌های غربی جرم است و به شدت با آن برخورد می‌شود؛ آن کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، چرا پست‌های اسلام گرایانه و تصویرهای سرداران مقاومت را در شبکه‌های مجازی مثل توییتر و اینستاگرام حذف می‌کنند؟

 

امام جمعه دماوند دولت های غربی را مایه سرافکندگی مردمانش دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر روژه گارودی را فراموش نمی‌کند که به جرم سوال کردن درباره هولوکاست بازداشت و مجازات شد و حتی در دادگاه نیز مورد تعرض و حمله فیزیکی قرار گرفت؛ سابقه غرب نشان داده هر زمان وضعیت داخلی آنها بحرانی می‌شود، با ایجاد حاشیه به دنبال انحراف افکار عمومی از داخل و هدایت آن به سویی غیر از مطالبات اقتصادی و سیاسی مردم است.

 

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: اگر تروریسم را بحران‌ساز و چالش جهانی بدانیم، آتش زدن قرآن قطعا زمینه‌ساز ایجاد بحران امنیتی در جهان است؛ پس دولت سوئد مصداق تروریسم دولتی و تروریسم پرور است؛ غربی‌ها می‌خواهند با این اقدامات سخیف، حساسیت مسلمانان را بسنجند و این اهانت‌ها را عادی‌سازی کنند و یک ناهنجاری را به هنجار تبدیل کنند، اما دشمنان اسلام و مسلمین بدانند همه مسلمانان فرزندان حضرت محمد(ص) و فدائیان اسلامند.

 

وی در پایان گفت: ما اقدام دین‌ستیزانه و سخیف و زشت قرآن‌سوزی در غرب را محکوم می‌کنیم و خواستار مجازات قاطعانه عاملین و پشتیبانان این جنایت هستیم و به دشمنان اروپایی می‌گوییم، سپاه پاسداران برای انقلاب و ملت ایران مثل آیه قرآن است؛ هم مقدس است و هم مثل جان خود از آن دفاع می‌کنیم.

کد خبر 1249089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha